دسته‌ها
اخبار

افکارنیوز – بورس میزبان پول‌های جدید برای سرمایه‌گذاری خواهد بود


یونیت آزاد خبر –
 یاسر فلاح  گفت: اخذ مالیات از سپرده بانکی اشخاص حقوقی می‌تواند سبب خروج منابع مالی بدون تحرک و قفل شده که صرفا برای دریافت سود در بانک‌ها هستند و حرکت آن منابع به سمت بخش مولد اقتصاد شود.
به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، شرکت‌های دولتی، سازمان و ارگان‌ها منابعی را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند که در صورتی که سود منابع مشمول مالیات شود، می‌توانند آن پول‌ها را تبدیل به سهام و یا اوراق بهادار دیگر از جمله اوراق با درآمد ثابت و اوراق دولتی کنند که راحت‌ترین روش، تبدیل منابع به اوراق با درآمد ثابت یا خرید واحد صندوق‌های با درآمد ثابت است. در پی این موضوع می‌توانیم شاهد تحرک بیشتر بازار سرمایه و حرکت منابع به سمت بخش مولد اقتصاد باشیم.
او می‌گوید: در صورت تمایل اشخاص حقوقی به سرمایه‌گذاری منابع به صورت کوتاه مدت، می‌توانند به صندوق‌های با درآمد ثابت در بازار سرمایه ورود پیدا کند و در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری بلندمدت‌تر، می‌توانند در صندوق‌های مختلط یا صندوق‌های سهامی ورود کنند.
نکته مثبت دیگر این است که سپرده‌های بانکی صندوق‌های بورسی از جمله صندوق‌های سهامی، مختلط و با درآمد ثابت معاف از مالیات نشدند. بنابراین احتمالا صندوق‌ها هم در مدیریت پرتفوی خود تجدید نظر کنند و به سمت سرمایه‌گذاری دیگر روی بیاورند.
پیش از این رئیس سازمان امور مالیاتی از حذف معافیت مالیات بر سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی خبر داده و گفته بود اجرای این امر تبدیل به منبع جدیدی برای دریافت درآمدهای مالیاتی شد.

بر اساس بند «ض» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت خواستار دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی شده بود که در مجلس هم به تصویب رسید.
 
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *