دسته‌ها
اخبار

آندره کرونژ (Andre Cronje) کیست؟ از پیشینه تا پروژه های مهم او

آندره کرونژ (Andre Cronje) یکی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال است که فعالیت‌های او شبیه دیگر افراد مشهور در این حوزه نیست؛ برای مثال او خالق بلاک‌ چین یا رمز ارز خاصی نیست و با هویت واقعی خود فعالیت می‌کند. برخلاف ایلان ماسک، آندره کرونژ دنبال‌کنندگان بسیاری نداشته و هیچ توصیه‌ای درباره خرید یا فروش ارزهای دیجیتال برای دیگران ندارد. برای آشنایی بیشتر با آندره کرونژ و پروژه‌های وی در حوزه رمزنگاری تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
فهرست این مقاله
با آندره کرونژ آشنا شوید
Andre Cronje یک توسعه‌دهنده و بنیان‌گذار ۲ پروژه غیرمتمرکز در حوزه مالی به نام‌های Yearn.Finance (YFI) و Keep3er Network است. براساس آخرین اطلاعات آپدیتی در پروفایل لینکدین وی، علاوه بر پروژه‌های گفته‌شده، وی به‌عنوان مشاور فنی در پلتفرم پایه قرارداد هوشمند به نام Fantom فعالیت می‌کند. رزومه او شبیه رزومه بسیاری از توسعه‌دهندگان است. همچنین باید توجه داشت که یک سرمایه‌گذار معمولی احتمالاً آن‌قدر که درباره توکنومیک یا وایت پیپر تحقیق می‌کند، درباره تیم‌های توسعه تحقیق نمی‌کند. در این میان، کرونژ در حال تبدیل‌شدن به نامی آشنا در این صنعت است؛ زیرا او یکی از معدود افرادی است که به‌تازگی پروژه‌ای را بدون سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بدون نگه‌داشتن تعداد معینی توکن برای خود ایجاد کرده است تا آینده مالی خود را بهبود ببخشد.
مروری بر پروژه های آندره کرونژ
در ادامه، به معرفی دو مورد از بهترین پروژه‌های آندره کرونژ و دلیل علاقه افراد برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌پردازیم. Yearn.Finance در فضای غیرمتمرکز مالی یک پروژه موفق و پیشرو و Keep3r پروژه‌ای نسبتاً جدید است. شبکه Keep3r شرایط را برای انجام کارهای مختلف از طریق قراردادهای هوشمند برای نهادهای خارجی فراهم کرده است.
۱ پروژه Yearn.Finance
زمانی که درباره Yearn.Finance صحبت می‌شود، احتمالاً بسیاری از آن‌ها YFI و توکن آن را یکی از گران‌ترین توکن‌ها دنیای کریپتو معرفی می‌کنند. جالب است بدانید، تنها طی چند ماه گذشته، قیمت این ارز از حدود ۱۳ هزار به ۱۴ هزار دلار افزایش یافته است. ارزش این پروژه، از تابستان سال گذشته، یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران وارد این پروژه شدند، افزایش یافته است. توکن این پروژه، تنها یک توکن حاکمیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد درباره آینده اکوسیستم Yearn تصمیم بگیرند.
اکوسیستم یرن فایننس

Yearn یک پلتفرم وام‌دهی و بیمه است که به‌کمک بلاک‌ چین اتریوم، خدمات خود را به سرمایه‌گذاران و دیگر افراد ارائه می‌دهد. چهار محصول اصلی در اکوسیستم Yearn.Finance عبارت‌اند از: vaults، earn، zap و cover.

Vaults برای کاهش هزینه‌های گس به‌منظور جلب‌توجه سرمایه‌گذاران برای جذاب‌ترکردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاران برای استفاده از این خدمت، تنها باید عضو یک استخر سرمایه‌گذاری شوند و با به اشتراک گذاشتن دارایی خود، کسب سود کنند درواقع یک روش کسب درآمد پسیو است که میزان بازگشت سرمایه در آن تنها به میزان سرمایه اولیه بستگی دارد. با استفاده از Earn می‌توانید از شرایط وام‌دهی دیگر پلتفرم‌ها، مانند dYdX، Aave و Compound مطلع شوید. شما می‌توانید با استفاده از این خدمت، سرمایه خود را در یک قرارداد وام سپرده‌گذاری کنید و از میان سه پلتفرم گفته‌شده، بهترین وام را دریافت کنید.
Zap شرایط انتقال سرمایه به داخل یا خارج از پروژه‌ Finance را فراهم می‌کند. با استفاده از ۵ استیبل کوین از جمله USDT می‌توانید در استخرهای نقدینگی Zap سرمایه‌گذاری کنید.
Cover یکی از بهترین خدمات Finance است که با استفاده از آن می‌توانید دارایی خود را در برابر نقص امنیتی بیمه کنید.

۲. شبکه Keep3r؛ جدیدترین پروژه آندره کرونژ
شبکه Keep3r و توکن آن مانند YFI روی بلاک‌ چین اتریوم راه‌اندازی شده‌اند. با این حال، برخلاف YFI، Keep3r ارتباط بسیار کمی با امور مالی غیرمتمرکز دارد. تمرکز این پروژه بر برون‌سپاری برخی امور مربوط به قراردادهای هوشمند است. در این شبکه، Keepers افرادی هستند که به‌ازای انجام برخی امور خاص، توکن Keep3r دریافت می‌کنند.
کسب درآمد از یلد فارمینگ
برای کسب درآمد از یلد فارمینگ و کسب سود باید هر بار یک تراکنش انجام دهید؛ یعنی درحالی‌که قراردادهای هوشمند قوانین مربوط به استخرهای نقدینگی و سرمایه‌گذاری شما را کنترل می‌کنند و مطمئن می‌شوند شما سود خودتان را کسب می‌کنید، همچنان باید با انجام برخی امور اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز مانند قفل‌شدن سود، قرض‌دادن یا هر کار دیگری به‌درستی انجام می‌شود. تصور کنید باید این کار را در مقیاس بزرگ‌تر انجام دهید؛ زیرا سرمایه بسیاری در استخرهای مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اید یا توسعه‌دهنده‌ای هستید که به‌دنبال خدمات‌رسانی به بسیاری از افرادی هستید که می‌خواهند برای جمع‌آوری درآمدهای حاصل از یلد فارمنیگ کمک کنند. انجام کارها با کلیک چند دکمه کار سختی نیست، اما تلاش برای انجام آن صدها یا هزاران بار خسته‌کننده خواهد بود؛ در این صورت می‌توانید از Keep3r برای برون‌سپاری کارهای خسته‌کننده مرتبط با امور خود استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از این شبکه، کار مورد نیاز خود را تعریف کنید. سپس افراد به‌عنوان keeper در شبکه برای انجام امور مورد نیاز شما، ثبت‌نام می‌کنند؛ بدین‌معنا که کار با هزینه‌ای انجام می‌شود که شما از پرداخت آن راضی هستید و مجبور نیستید جلوی رایانه خود بنشینید و همه امور را خودتان انجام دهید.
چگونه مطمئن باشید که کار انجام می شود؟
توکن‌های Keep3r که یک شرکت‌کننده برای تکمیل کار به دست می‌آورد، به‌عنوان اوراق قرضه نگهداری می‌شوند. این سازوکار به نگهبانان انگیزه می‌دهد تا تنها کارهایی را که می‌توانند، انجام دهند؛ به همین دلیل شبکه Keep3r ممکن است یک معدن طلای برای توسعه‌دهندگانی باشد که روی پروژه‌هایی با اندازه‌ها و پیچیدگی‌هایی زیادی کار کرده و احساس می‌کنند ممکن است برای مدیریت تراکنش‌ها یا سایر وظایف با حجم بالا به کمی کمک نیاز داشته باشند.
دلیل علاقه‌ مندی سرمایه‌ گذاران به پروژه‌ های آندره کرونژ چیست؟

علاوه بر این واقعیت که توکن YFI از زمان معرفی‌اش ارزش بسیاری یافته، Yearn.Finance نیز محبوبیت زیادی به دست آورده است؛ زیرا این پلتفرم استفاده از بهترین پروژه‌های مالی غیرمتمرکز در ارزهای دیجیتال را آسان می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به درگیرشدن عمیق در اجرای تراکنش‌های مربوط به داده‌های قرارداد هوشمند یا نیاز به اتصال کیف پول سخت‌افزاری به پلاگین Google Chrome مانند MetaMask و تلاش برای کشف نحوه به دست آوردن توکن‌های مختلف، این کار را انجام دهید. علاوه بر این، با توجه به اینکه نرخ‌های بهره در فضای کریپتو، همیشه در حال نوسان است، شما مجبور نیستند برای دستیابی به بهترین نرخ‌های بهره و سود در هر ثانیه دست به محاسبه شوید.
آیا سرمایه‌ گذاران بیشتری باید در Keep3r سرمایه‌ گذاری کنند؟
قیمت توکن Keep3r از حدود ۲۶۵ دلار در اوایل نوامبر ۲۰۲۰ به ۴۷۲ دلار در اوایل دسامبر ۲۰۲۰ افزایش یافت. بخشی از این افزایش قیمت به این واقعیت مربوط می‌شود که این پروژه با ChainLink مشارکت کرده است؛ یک رمز ارز پایه که به‌دلیل توانایی آن در انتقال داده‌های دقیق بین بلاک‌ چین‌ها به‌طور کارآمد، در میان ۱۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار قرار می‌گیرد. با این حال اینکه آیا در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید یا نه، به درک شما از توسعه بلاک‌ چین، قراردادهای هوشمند و نقش مشاغل برون‌سپاری در هر دو بستگی دارد. در هر صورت، بدیهی است هر آنچه آندره کرونژ لمس می‌کند، در دنیای رمز ارز به طلا تبدیل می‌شود.
چگونه در شبکه Yearn.Finance و Keep3R سرمایه‌ گذاری کنیم؟
برای سرمایه‌گذاری در Yearn.Finance دو راه پیش ‌رو دارید:

می‌توانید از yearn.finance دیدن کنید و رمز ارز خود را در استخر نقدینگی و استخرهای وام قرار دهید و سود خود را دریافت کنید.
می‌توانید در توکن YFI سرمایه‌گذاری کنید و از طریق خرید و فروش، کسب سود کنید.

پیش از سرمایه‌گذاری در شبکه‌های بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در این توکن‌ها، به اتریوم نیاز دارید. با توجه به اینکه اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است، برای خرید آن از صرافی‌های ایرانی و با استفاده از ریال هیچ مشکلی نخواهید داشت.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

آندره کرونژ (Andre Cronje) کیست؟ از پیشینه تا پروژه های مهم او

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *