دسته‌ها
اخبار

آموزش ربات عقاب؛ بهترین اکسپرت فارکس

بازارهای مالی و به‌خصوص بازار فارکس این امکان را به تریدرها می‌دهد که باتوجه به شرایط و استراتژی معاملاتی شخصی خود به سود برسند. شما در بازار فارکس آزادی عمل زیادی دارید و می‌توانید معاملاتی با اهرم‌های بالا باز کنید و در صورت تحلیل درست، در مدت کوتاه و با سرمایه‌ای اندک به سود قابل‌قبولی برسید. امکان تنظیم حد سود و ضرر برای کاربران فراهم است که برخی از آن استفاده نمی‌کنند. به‌طور کلی شما می‌توانید در این بازار با ریسک بالا کار کرده و در صورت خوش‌شانس‌بودن به سود خوب برسید و یا معاملاتی با ریسک متعادل داشته باشید. از طرف دیگر، بازار فارکس یک بازار 24ساعته است که ممکن است در هر ساعتی از شبانه‌روز، امکان سود براساس استراتژی شما را رقم بزند. بنابراین، دسترسی به ابزاری که از آزادی‌های بازار به‌طور منطقی و براساس استراتژی شما استفاده کند و بتواند به‌صورت 24ساعته بازار را رصد کند و سودهایی را برای شما بگیرد، یک امتیاز به حساب می‌آید. ما هم قرار است که در این مقاله ربات عقاب که از بهترین ربات‌های شناخته‌شده است را بررسی کنیم.
ربات عقاب چیست؟
ربات‌های معامله‌گر بسیاری در سطح اینترنت وجود دارند که به‌صورت رایگان و یا پولی در دسترس افراد قرار می‌گیرند. یکی از بهترین اکسپرت‌ها که البته برای استفاده از آن باید مبلغی را پرداخت کنید، ربات عقاب (Eagle) است که کاملاً خودکار است و در 24 ساعت شبانه‌روز با رصد بازار اقدام به کسب سود از موقعیت‌های مختلف بازار می‌کند. باتوجه به تنظیماتی که شما برای ربات انتخاب می‌کنید، ممکن است معاملات با ریسک‌های کم، متوسط و یا حتی بالا را از این ربات شاهد باشید. نکته‌ای که وجود دارد، این است که باتوجه به انتخاب بسیار دقیق و مناسب نقاط ورود و خروج در معاملات، شاهد آن هستیم که در 90درصد مواقع معاملات انجام‌شده توسط این ربات با سود بسته شده‌اند که همین موضوع عملکرد بسیار خوب آن را نشان می‌دهد.
ربات عقاب چگونه کار میکند؟
اگر با بازارهای مالی آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که کسی نمی‌تواند با اطمینان از آیندۀ بازار صحبت کند. از طرف دیگر، ربات‌های معامله‌گر نیز تا جایی که امکان داشته باشد سعی در کسب سود از جریان بازار را دارند و قرار نیست معجزه‌ای در روند ایجاد کنند. بنابراین، برای بیان عملکرد این ربات تنها می‌توانیم به گذشتۀ آن اکتفا کنیم و هیچ تضمین ۱۰۰درصدی را نمی‌توان در رابطه با آیندۀ بازار و در پی آن عملکرد این ربات ارائه داد.
با وجود این‌ها، حداقل بازدهی ماهیانه که این ربات ثبت کرده است، مربوط‌به ژانویۀ سال 2021 با کسب 40درصد سود بوده است؛ درنتیجه، می‌توان متوسط سود ممکن را بیش از این مقدار در نظر گرفت. بنابر آنچه تیم تولیدکنندۀ این ربات ادعا کرده‌اند، 90درصد معاملاتی که توسط اکسپرت عقاب انجام می‌شود، با سود بسته می‌شوند که عملکرد بسیار خوبی است؛ همچنین سازندگان ربات Eagle مدعی هستند که کسب حداقل 60درصد سود به‌صورت ماهیانه را می‌توان از این ربات انتظار داشت.
ویژگی‌های ربات عقاب چیست؟

حساب معاملاتی‌ای که قرار است ربات را روی آن پیاده‌سازی کنید، باید حساب ECN و یا ECN Pro باشد.
این ربات با زبان MQL نوشته شده است.
افرادی که قصد خرید و استفاده از این ربات را داشته باشند، باید از متاتریدر 4 استفاده کنند؛ بنابراین، در زمان افتتاح حساب باید به نوع حساب و انتخاب پلتفرم دقت کافی داشته باشید.
ربات برای افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، به‌صورت رایگان نصب و تنظیم می‌شود.
با خرید ربات می‌توانید یک سال پشتیبانی رایگان دریافت کنید؛ به این معنا که در صورت بروز مشکل از پشتیبان کمک گرفته و مسئله را حل کنید.
ربات Eagle با داده‌های بروکر آلپاری ست شده است؛ درنتیجه، برای استفاده از این ربات روی حسابی که در بروکر آلپاری دارید با مشکلی مواجه نخواهید شد اما درصورتی‌که قصد داشته باشید از بروکر دیگری با هدف استفاده از ربات استفاده کنید، ربات عقاب باید با داده‌های همان بروکر ست شود که انجام این کار هزینۀ جداگانه‌ای غیر از مبلغ خرید و واریز سرمایه را برای شما در بر خواهد داشت.
برای آنکه بتوانید از ربات Eagle استفاده کنید، باید سرور مجازی داشته باشید.
به‌دلیل مشکلاتی ازجمله شکستن قفل ربات توسط برخی از کاربرانی که نسخۀ دموی ربات را دریافت کرده بودند، دیگر امکان دریافت نسخۀ دمو وجود ندارد؛ با این حال، امکان ارسال گزارش عملکرد ربات در حساب واقعی برای افرادی که به اطمینان بیش‌تری نیاز دارند وجود دارد.
با وجود اینکه مدیریت سرمایه در این ربات به‌صورت هوشمند است، امکان تنظیم دستی آن نیز برای کاربران فراهم شده است.
این ربات کاملاً خودکار است و بنابر ادعای تیم آن، بازدهی بالایی دارد.

ربات عقاب از کدام اندیکاتورها استفاده می‌کند؟
استراتژی به‌کارگرفته‌شده در ربات عقاب را کسی جز تیم آن نمی‌داند؛ با این حال در ادامه، اندیکاتورهایی که در تنظیم این استراتژی به کار گرفته شده‌اند را لیست خواهیم کرد.

Moving Average
Bolinger Bands
Williams %R
Force Index

ربات عقاب مختص چه تایم‌فریمی است؟
حتی زمانی‌که شما به بهترین استراتژی معاملاتی دسترسی داشته باشید اما آن را در تایم‌فریم یا بازۀ زمانی مناسبی اجرا نکنید، به سود قابل‌قبولی نخواهید رسید و چه‌بسا به‌دلیل ناسازگاری رفتار قیمتی با استراتژی معاملاتی، متحمل ضرر هم بشوید. ربات‌های معامله‌گر نیز با داشتن یک استراتژی معاملاتی و البته پایبندی به آن، به کاربران کمک می‌کنند تا به سود برسند. استراتژی معاملاتی به‌کارگرفته‌شده در ربات عقاب طوری است که در برخی از تایم‌فریم‌ها سود بیش‌تری را برای کاربران به دست خواهد آورد. در ادامه، این تایم‌فریم‌ها را مشاهده می‌کنید:

یک دقیقه
پانزده دقیقه
یک ساعت

ربات عقاب برای ترید کدام جفت ارزها مناسب است؟
جفت‌ارزها و دیگر دارایی‌هایی که در بازار فارکس معامله می‌شوند، بسیار گسترده هستند. علی‌رغم اشتراکاتی که در افت‌وخیزها در نمودارهای قیمتی این دارایی‌ها مشاهده می‌شود، با نگاه دقیق‌تر و تخصصی‌تر متوجه خواهید شد که هر جفت‌ارز یا دارایی با برخی از ابزارهای تحلیلی راحت‌تر بررسی می‌شود. باتوجه به اینکه هر جفت‌ارز رفتار قیمتی خاص خود را دارد و با این دید که ربات عقاب از استراتژی خاص خود استفاده می‌کند، می‌دانیم اعمال این ربات برای برخی از جفت‌ارزهایی که در ادامه خواهیم آورد، برآیند سود مثبتی را برای شما رقم خواهد زد و درحقیقت سازنگان ربات Eagle آن را با هدف معامله روی این دو جفت‌ارز طراحی کرده‌اند.

البته همان‌طورکه گفته شد، این ربات هر سه ماه آپدیت می‌شود. با انجام این به‌روزرسانی‌ها، احتمالاً در آینده شاهد امکان اعمال آن روی جفت‌ارزهای بیش‌تری خواهیم بود اما در زمان نگارش این مقاله برای کسب سود مناسب باید ربات ایگل را روی یکی از جفت‌ارزهای EUR/USD و یا GBP/USD پیاده کنید.
شرایط مدیریت سرمایۀ ربات عقاب چگونه است؟
مدیریت سرمایۀ اکسپرت عقاب به‌صورت هوشمند انجام می‌شود؛ به عبارت دیگر، باتوجه به سرمایه‌ای که کاربر به ربات اختصاص می‌دهد، میزان حدضرر و البته جفت‌ارزی که برای معامله انتخاب می‌کند، ربات مقدار لات را انتخاب کرده و تنظیم می‌کند. البته ربات عقاب قابلیت تنظیم دستی از سوی کاربر را نیز دارد و دارندگان این ربات می‌توانند مدیریت سرمایۀ این ربات را با سه رویکرد ریسک کم، ریسک متوسط و ریسک بالا و همچنین تعیین حد سود و حد زیان را مشخص کنند.
حداقل سرمایه برای راه‌اندازی ربات عقاب چقدر است؟
درصورتی‌که شما قصد تهیۀ ربات عقاب را داشته باشید، باید پانصد دلار را توسط این ربات به معامله اختصاص دهید. البته باید بدانید که این ربات رایگان نیست و شما برای خرید آن نیز باید مبلغی را پرداخت کنید که می‌توان آن را نوعی سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. ربات عقاب هر سه ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود و افرادی که در این زمان ربات را تهیه کرده باشند، به‌صورت رایگان آپدیت ربات را دریافت خواهند کرد.
درصورتی‌که قصد خرید اشتراک یک‌ماهه را داشته باشید، باید مبلغ 1000 دلار را برای این ربات در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که تنها یک کاربر می‌تواند از این ربات با اشتراک یک‌ماهه استفاده کند.
اما اگر اشتراک یک‌سالۀ این ربات را تهیه کنید، مبلغ 3000 دلار از شما درخواست می‌شود و باز هم تنها یک کاربر می‌تواند از آن استفاده کند.
درصورتی‌که خواهان نسخۀ دائمی ربات عقاب باشید، باید مبلغ 5000 دلار را بپردازید. در کنار دائمی‌بودن این ربات، چند کاربر می‌توانند از این نسخه استفاده کنند.
آموزش نحول نصب و راه‌اندازی ربات عقاب
پیش از هرچیز بهتر است بدانید که تیم ارائه‌دهندۀ اکسپرت عقاب پس از پرداخت هزینه از سوی شما به‌صورت رایگان ربات را نصب کرده و راه‌اندازی می‌کند؛ با این حال، در ادامه چگونگی نصب آن را شرح خواهیم داد.
برای آنکه بتوانید ربات را نصب کنید، باید ابتدا متاتریدر را نصب کرده باشید. کاری که باید انجام دهید، این است که فایل ربات خریداری‌شده را کپی کنید و سپس باقی مراحل را طبق دستورالعمل زیر ادامه دهید.
وارد متاتریدر 4 شوید، روی تب File در نوار بالای صفحه که در تصویر هم مشخص کرده‌ایم کلیک کنید. با این کار زیرمنویی برای شما باز خواهد شد که از میان گزینه‌های مختلف آن باید Open Data Folder را انتخاب کنید.

با کلیک روی گزینۀ Open Data Folder در مرحلۀ پیش، صفحۀ جدیدی برای شما باز خواهد شد که فولدرهای مختلفی دارد؛ از میان فولدرهای موجود در این صفحه باید MQL4 را انتخاب کنید.

در این صفحه می‌توانید فولدرهایی که اندیکاتورها، اکسپرت‌ها و… را در خود جای داده‌اند را مشاهده کنید. ازآنجایی‌که ما قصد اضافه‌کردن یک ربات را داریم، باید فولدر Experts را انتخاب کنیم. با کلیک روی این فولدر می‌توانید اکسپرت‌های پیشین متاتریدر را مشاهده کنید. اینجاست که باید اکسپرت عقابی که خریداری و در ابتدا کپی کرده بودید را قرار دهید.

برای اطمینان از نصب درست ربات می‌توانید به بخش Navigator در متاتریدر رفته و روی علامت + در سمت چپ Expert Advisors کلیک کرده تا بتوانید تمام اکسپرت‌های موجود را مشاهده کنید. درصورتی‌که اکسپرت عقاب (Eagle) را در آن میان ببینید، یعنی ربات نصب شده است.

پس از آنکه ربات را نصب کردید، باید تنظیماتی را روی آن اعمال کنید که از تمام فرصت‌ها برای کسب سود توسط این ربات بهره‌مند شوید. با مشاهدۀ تصویر پیشین یعنی پس از اضافه‌کردن ربات عقاب به متاتریدر روی علامت + کلیک کنید و اکسپرت عقاب (Eagle) را پیدا کرده و روی آن کلیک‌راست کنید و در زیرمنویی که برای شما باز می‌شود، گزینۀ Attach to a chart را انتخاب کنید.

در پنجرۀ جدیدی که برای شما باز می‌شود، ابتدا تب Common را از نوار بالایی پنجره انتخاب کنید. در آن بخش باید مطمئن شوید که دو گزینه حتماً فعال باشند: گزینۀ Allow Live Trading در بخش Live Trading و گزینۀ Allow DLL imports در بخش Safety. پس از فعال‌کردن این گزینه‌ها برای تثبیت تغییرات روی گزینۀ OK کلیک کنید.
 
نتیجه‌گیری
فعالیت در بازارهای مالی به یکی از روش‌های کسب درآمد در این روزها تبدیل شده است و افراد بسیاری به‌خصوص جوانان به‌سوی آن جذب شده‌اند. برای کسب سود از بازار فارکس، تنها واریز سرمایه و معامله‌گری، تضمین کسب سود برای شما نخواهد بود بلکه برای کسب سود در این بازار باید دانش و تجربۀ کافی داشته باشید و با طراحی یک استراتژی معاملاتی و البته پایبندی به آن استراتژی به سود برسید. مشکلات بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است منجربه نتیجۀ عکس در بازار شوند؛ به‌عنوان مثال، درصورتی‌که شما دانش کافی نداشته باشید و یا به‌دلیل ترس در زمان درست وارد معامله نشوید و یا از آن خارج نشوید، سودی نصیب شما نخواهد شد. همچنین، امکان فعالیت 24ساعته برای هیچ تریدری با هر میزان دانش و تجربه وجود ندارد. اینجاست که ربات‌های معامله‌گر وارد می‌شوند و سعی در برطرف‌کردن چنین مشکلاتی دارند. ربات عقاب که از بهترین ربات‌های موجود است، با شانس 90درصد موفقیت شما را در بازار تضمین می‌کند. ما سعی کردیم ابعاد مختلف این ربات را در این مقاله بررسی کنیم و چگونگی نصب آن را در متاتریدر شرح دهیم.
 

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۱۰ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات همه چیز در مورد فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *