دسته‌ها
اخبار

آموزش جامع بازی Along with the gods (بازی همراه با خدایان)

امروزه بازی‌های بلاک‌چینی بسیار پرطرفدار هستند؛ زیرا علاوه بر اینکه شما از انجام آن لذت می‌برید، می‌توانید درآمدی نیز برای خود داشته باشید. بازی Along with the gods، یکی از این بازی‌های Play to earn است که کاربران می‌توانند به طریق مختلف در آن درآمد داشته باشند. این بازی یکی از چهاربازی فعال موجود در متاورس PlayDapp است؛ البته تا امروز تنها چهاربازی فعال در این پلتفرم وجود دارد اما تعداد زیادی از بازی‌ها نیز به‌زوی به این متاورس اضافه خواهند شد تا گیمرها از آن لذت ببرند. ما قصد داریم در این مقاله، بازی Along With the gods را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از این بازی لذت برده و درآمدی در کنار آن داشته باشید.

فهرست این مقاله
بازی همراه با خدایان (Along With the gods) چیست؟
بازی Along With the Gods یک بازی استراتژیک نقش‌آفرینی (RPG) است. عبارت RPG مخفف اصطلاح Role-Playing Game است. درواقع، در این نوع بازی‌ها، گیمر می‌تواند نقش یک شخصیت حقیقی و یا خیالی را بر عهده بگیرد. بازی Along With the Gods یک بازی بلاک‌چینی مبتنی بر NFT است که روی شبکه‌های اتریوم و پالیگان پیاده‌سازی می‌شود. درواقع، گیمرها در این بازی با استیک‌کردن NFTهایی، می‌توانند توکن PLA که رمز ارز بومی پلتفرم PlayDapp است، به دست آورند، بد نیست بدانید که توکن PLA یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 در شبکه‌ی اتریوم است. همچنین، امکان تبدیل امتیازات کسب شده در بازی به NFT وجود دارد، NFTهای موجود در این بازی مبتنی بر شبکه‌ی پالیگان هستند. درنتیجه، بهتر است مقداری رمز ارز Matic را در کیف‌پول خود داشته باشید تا برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها به مشکل برخورد نکنید. البته، تیم پروژه مدعی است که گیمرها می‌توانند بازی را به‌صورت کاملاً رایگان آغاز کنند و به این منظور با ثبت‌نام در سایت PlayDapp، مقدار کمی توکن Matic به‌صورت رایگان به شما تعلق خواهد گرفت. گیمرها در این بازی قرار است تیم‌های پنج‌نفره تشکیل دهند و در مبارزه با شیاطین، Lily که نماینده‌ی الهام الهی است، پیدا کنند و به این ترتیب، دنیایی که غرق در تاریکی شده است، بار دیگر روشن کنند. 
رمز ارز PLA
همان‌طورکه در بخش پیش توضیح دادیم، پاداش و درآمدی که قرار است از بازی Along with the gods دریافت کنید، براساس رمز ارز PLA خواهد بود. در ادامه، به معرفی مختصر این رمز ارز خواهیم پرداخت.
در زمان نگارش این مقاله، رمز ارز PlayDapp با نماد اختصاری PLA در رتبه‌ی 150بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و با قیمت تقریبی 0.36 در صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از این رمز ارز مبادله می‌شود. همچنین، در حال حاضر و براساس آمار ارائه شده از سوی سایت کوین مارکت کپ، ارزش بازار توکن PLA بیش از 155میلیون دلار است که این میزان، معادل تقریبی 0.02درصد کل بازار ارزهای دیجیتال است. علاوه بر آنچه گفته شد، بهتر است بدانید که تعداد کل توکن‌های PLA، تعداد 700میلیون واحد است که تا امروز بیش از 420میلیون واحد آن در میان کاربران در گردش است.
نکته‌ی دیگری که در رابطه با این رمز ارز وجود دارد، این است که این رمزارز روی شبکه‌های اتریوم و پالیگان پیاده‌سازی شده است. لازم به یادآوری است که NFTهای موجود در بازی Along With the Gods، همگی روی شبکه‌ی پالیگان هستند و این موضوع نشان می‌دهد که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های احتمالی در بازی، نیاز به رمز ارز MATIC است.
برای خرید رمز ارز PLA، می‌توانید از صرافی‌های کوینکس (CoinEx)، گیت (Gate)، LATOKEN، نامینکس (Nominex)، سرمایکس (Sarmayex)، پی98 (Pay98) و… استفاده کنید. همچنین، برای ذخیره و ارسال این توکن می‌توانید از کیف‌پول پورتیس (Portis)، متامسک (MetaMask) و تراست‌ولت (Trust Wallet) استفاده کنید.
اصطلاحات بازی همراه با خدایان (Along with the gods)
بازی Along with the gods یک بازی استراتژیک است که گیمر می‌تواند با دانستن ویژگی‌ها و معانی و قدرت آن‌ها، تیم بهتری بچیند و از امکانات موجود به‌صورت بهینه و در راستای ارتقاءی امتیاز خود استفاده کند. در ادامه، اصطلاحاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، بررسی خواهیم کرد.

قهرمآن‌ها (Hero) در بازی Along with the gods، کاراکترهایی هستند که قرار است تیم شما را تشکیل داده و برای شما بجنگند. هرچه قهرمانان شما در بازی قدرت بیش‌تری داشته باشند، احتمال پیروزی شما در نبردها بیش‌تر خواهد بود. برای به‌دست‌آوردن قهرمان بیش‌تر می‌توانید به ساختمان Temple of Heroes در صفحه‌ی اصلی بازی مراجعه کرده و با توجه به دارایی خود و آیتمی که باید برای داشتن قهرمان بپردازید، قهرمان موردنظر خود را تهیه کنید. 

با استفاده از Runeها شما می‌توانید قهرمانانی قدرتمندتر داشته باشید. Runeها در شش‌سطح وجود دارند و هر قهرمان می‌تواند حداکثر چهارRune داشته باشد و با کمک آن‌ها قدرتمندتر شود. امکان قدرتمندکردن Runeها تا پانزده‌بار در بازی وجود دارد. این کار به کمک سکه‌های طلا انجام خواهد شد؛ البته، برخی از Runeها حتی زمانی که شما آن‌ها را به دست می‌آورید، سطح بالایی دارند و به ارتقاء نیاز ندارند. سطوح Runeها که با علائم I، II، III و IV مشخص می‌شوند عبارتنداز:  Standard، Superior، Heroic و Legendary.

زیورآلات در بازی Along with the gods وضعیت قهرمان را ارتقاء می‌دهد. زیورآلات که شامل گردنبند (Necklace)، گوشواره (Earings)، حلقه (Ring) و دستبند (Bracelet) می‌شود، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. امکان ارتقاءدادن و کسب تجربه‌ی زیورآلات به کمک دیگر زیورآلات و سکه‌های طلا وجود دارد.

یکی از مکآن‌ها برای نبرد با دیگر قهرمانان در بازی Along with the gods، Arena است. شما زمانی قادر خواهید بود در بخش Arena با دیگر قهرمانان به نبرد بروید که سطح تیم شما به پانزده رسیده باشد. همچنین، برای ورود به بخش Arena به بلیط مخصوص آن نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید بلیط‌های موردنظر خود را خریداری کرده و یا از پنج‌بلیطی که به‌صورت روزانه به شما داده می‌شود، استفاده کنید. بعد از پایان جنگ و با توجه به عملکرد شما در نبردها، رتبه‌ی شما به‌ترتیب با اصطلاحات Beginner، Bronze، Silver، Gold، Platinum و Champion مشخص می‌شود. هرچه رتبه‌ی شما بالاتر باشد، پاداشی که در پایان یک‌هفته‌نبرد کسب خواهید کرد، بیش‌تر خواهد بود.
با انجام نبرد در بخش Arena، شما Arena Scores و GP به دست خواهید آورد. البته، در صورت باختن نبردها نیز در بخش Arena می‌توانید GP به دست آورید که قابل استفاده در بخش Special Shop است.

با پاک‌سازی بخش Sanctum of Strength (یکی دیگر از مناطقی که در آن به نبرد خواهید رفت) می‌توانید Eggiesهایی که برای ارتقاءدادن قهرمانان به‌عنوان متریال موردنیاز استفاده می‌شود، به دست آورید. در صورت استفاده از Eggies در فرایند ارتقاء قهرمانان، تجربه‌ی (EXP) قهرمان، به‌طور قابل‌قبولی ارتقاء خواهد یافت.

مکان دیگری که با پیشرفت‌کردن در بازی می‌توانید در آن مشغول به نبرد شده و امتیاز کسب کنید، Raid است. امتیازاتی که شما در این بخش به دست خواهید آورد، شامل سکه‌های باستانی (Ancient Coins) و Runeهای سطح بالا (High Grade Runes) خواهد بود. با استفاده از سکه‌های باستانی که در بخش Raid به دست می‌آورید، می‌توانید در بخش Special Shop موجود در صفحه‌ی اصلی بازی و با کلیک روی تب Raid، آیتم‌های موردنظر خود را خریداری کنید.
 

در بخش Guild توضیحات این روش از بازی ارائه شده است. به‌طور خلاصه، می‌توانید با عضویت در یک گروه و یا ایجاد گروه و جذب دیگر قهرمانان، یک نبرد گروهی را تجربه کنید.

برج بی‌نهایت (Infimite Tower) یکی دیگر از مکآن‌های موجود در بازی Along with the gods است که شامل صدطبقه است. شما روزانه ده‌بلیط ورودی برای نبرد در این بخش به دست خواهید آورد. امتیازاتی که در این بخش از بازی (البته در صورت پیروزی در نبرد) به دست می‌آورید، بسیار متنوع است.

ثبت نام در بازی Along with the gods
درصورتی‌که سیستم‌عامل گوشی شما اندروید باشد، می‌توانید به‌راحتی به Google Play مراجعه کنید و با جست‌وجوی نام بازی آن را دانلود و روی گوشی همراه خود نصب کنید. پس از اجرای بازی، برای اولین‌بار با تصویری همچون آنچه در تصویر زیر می‌بینید مواجه خواهید شد. برای آنکه بخواهید بازی با قابلیت کسب درآمد را داشته باشید، باید گزینه‌ی دوم یعنی Play To Earn را انتخاب کنید.
 
با انتخاب Play to earn در مرحله‌ی پیش، به شما هشدار داده می‌شود که داده‌های موردنیاز برای انجام بازی دانلود خواهند شد و به فضای 544.28مگابایت حافظه و یک‌اینترنت پایدار پرسرعت برای دانلود که ترجیحاً از نوع وای‌فای باشد نیاز است. با کلیک روی گزینه‌ی OK، دانلود داده‌ها آغاز خواهد شد. طی دانلود، توضیحاتی در رابطه با بازی به شما داده خواهد شد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و با مأموریت اصلی بازی آشنا شوید. 
 
در این مرحله از ثبت‌نام، باید با سیاست‌ها و قوانین بازی موافقت کنید. البته، این شما هستید که می‌توانید با تمام قوانین و سیاست‌ها توافق کنید و یا با کلیک روی گزینه‌ی SHOW، در برابر دومورد دیگر و مطالعه‌ی جزئیات، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه‌ی موردنظر حالا باید روی گزینه‌ی START GAME کلیک کنید.
 
اینجا می‌توانید یکی از روش‌های ورود به محیط بازی را انتخاب کنید. شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Play Game Service، از طریق حساب گوگل خود وارد بازی شوید و یا از دیگر گزینه‌ها همچون حساب فیسبوک، توئیتر و یا لاین برای ورود استفاده کنید.

درصورتی‌که گزینه‌ی Play Game Service را انتخاب کرده و چند حساب گوگل در گوشی خود فعال کرده باشید، در این بخش می‌توانید با کلیک روی گزینه‌ی فلش رو به پایین (در تصویر هم مشخص شده است)، حساب کاربری گوگل خود را تغییر دهید و روی گزینه‌ی سبزرنگ Continue as X کلیک کنید. اینجا منظور از X نام حساب کاربری گوگل شما است.

در این مرحله، باید یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده و در کادر موجود وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی Create کلیک کنید. نامی که در این بخش وارد می‌کنید، می‌تواند حداقل شامل دو و حداکثر هشت‌ کاراکتر باشد.

با طی مراحل طبق توضیحات، ایجاد حساب برای شروع بازی به اتمام خواهد رسید و شما با چنین تصویری مواجه خواهید شد. در بخش‌های بعدی، محیط بازی و چگونگی کسب درآمد در بازی Along with the gods را برای شما شرح خواهیم داد. 
 
بخش‌ های مختلف صفحه‌ ی اصلی بازی همراه با خدایان
۱- پروفایل
پروفایل، نام کاربری شما را مشخص می‌کند که با کلیک روی آن می‌توانید به اطلاعات و تنظیمات بیش‌تری ازجمله خروج از حساب خود و یا واردکردن کوپن و… دسترسی داشته باشید.
۲- امتیازات
امتیازاتی که از بخش‌های مختلف به‌صورت رایگان و یا با انجام نبردها به دست می‌آورید، می‌تواند شامل سکه‌های طلا، الماس، کلید و… باشد که در این بخش نمایش داده می‌شوند.
۳- Inbox
جوایزی که کسب می‌کنید و یا NFTهایی که از سایت Playdapp به بازی ارسال می‌کنید، ابتدا در بخش Inbox که با علامت پاکت نامه مشخص می‌شود، قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با کلیک روی Collect، در برابر هرکدام از امتیازات، آن‌ها را به دارایی‌های خود اضافه کنید.
۴- HONOR
در این بخش با توجه به امتیارات و وضعیتی که در آن هستید، جوایزی برای شما درنظر گرفته می‌شود.
۵- Scenario
در بخش Scenario نیز می‌توانید تیم خود را تشکیل داده و وارد نبرد شوید.
۶- Shop
در بخش Shop می‌توانید آیتم‌های مختلف موردنیاز برای داشتن بازی بهتر را خریداری کنید. برای خرید در این بخش، به الماس (Gem) نیاز خواهید داشت.
۷- Special Shop
در بخش Special Shop می‌توانید آیتم‌های مختلفی که برای مبارزه در بخش‌های Arena، Raid و Guild موردنیاز است را خریداری کنید. خریدها در این بخش به وسیله‌ی سکه‌های GT، Ancient Coin، Bravery Points و Conquest Points انجام می‌شود.
۸- Random Shop
Random Shop به‌صورت روزانه، آیتم‌های باارزشی را برای فروش قرار می‌دهد که می‌توانید با مراجعه به این بخش، در صورت نیاز آن‌ها را خریداری کنید.
۹- Guild
برای انجام مبارزات به‌صورت گروهی، می‌توانید درخواست عضویت به یک گروه را در این بخش ارسال کنید و یا خود با ایجاد یک گروه، افراد را مجاب به عضویت در گروه خود کرده و نبرد گروهی را آغاز کنید.
۱۰- Quests
با کلیک روی بخش Quests، می‌توانید در ازای انجام فعالیت‌هایی، پاداش‌هایی را دریافت کنید.
۱۱- Heroes
عملیات مختلفی که در رابطه با قهرمانان باید صورت گیرد، در این بخش انجام می‌شود. شما می‌توانید در این بخش، قهرمانانی که دارید، مشاهده کرده، آن‌ها را ارتقاء داده و به تکامل برسانید.
۱۲- Friends
در این بخش، می‌توانید دوستان خود را مشاهده کرده و یا برای آن‌ها هدیه ارسال کنید. همچنین، شما در این بخش می‌توانید دوستانی برای خود انتخاب کرده و یا درخواست دوستی دیگران را بپذیرید و رد کنید.
۱۳- Reward
جوایز روزانه‌ی رایگان از این بخش قابل دسترسی هستند.
۱۴- Item Manager
در این بخش می‌توانید آیتم‌هایی که در مراحل مختلف بازی به دست آورده‌اید، مدیریت کنید. به‌عنوان مثال، اعمالی که در این بخش انجام می‌شوند، شامل مبادله‌ی آیتم‌ها و یا استیک‌کردن NFTها و به‌طور کلی، بخش کسب درآمد بازی است.

تشکیل تیم و آغاز نبرد
یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در بازی Along With the gods انجام می‌شود، تشکیل تیم و نبرد با دشمنان است. پیش از این نیز به این نکته اشاره کردیم که داشتن استراتژی در این بازی بسیار مهم است و نقش مهمی در کسب امتیاز دارد. در ادامه، چگونگی آغاز نبرد با دشمنان را توضیح خواهیم داد. نکته‌ای که وجود دارد، این است که شما ابتدا باید منطقه‌ی جنگی خود را انتخاب کنید؛ البته، در ابتدا امکان انجام بازی در هر منطقه‌ای برای شما وجود ندارد. به زبان ساده، تیم شما برای انجام بازی در هر منطقه‌ای باید به یک سطح خاصی برسد. به‌هرحال، با وجود تفاوت در امتیازات کسب شده از مناطق یا به‌عبارت بهتر، حالت‌های (Mode) مختلف بازی، روند چینش تیم و آغاز نبرد یکسان است که در ادامه شرح داده خواهند شد. برای آغاز نبرد ابتدا باید روی گزینه‌ی Scenario در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید.

در این مرحله، باید یکی از مناطق روی نقشه‌ی موجود را (با کلیک‌کردن روی بخشی که با یک علامت پیکان مشخص می‌شود)، با کلیک روی نام آن، در پنجره‌ی سمت چپ تصویر انتخاب کنید.

با انتخاب منطقه‌ی جنگی، پنجره‌ای برای ما باز خواهد شد که پاداش و امتیاز دریافتی در پیروزی و اطلاعات دشمن را در اختیار ما قرار می‌دهد. توجه به شرایط و اطلاعات دشمن در چیدمان تیم در بازی along with the gods می‌تواند کمک بزرگی برای کسب امتیاز و پیروزی در نبرد باشد. شما می‌توانید علاوه بر اطلاعات کلی که از تیم دشمن مشاهده می‌کنید، روی هریک از کاراکترها کلیک کرده تا اطلاعات دقیق او را دریافت کنید. با انجام این کار در زمان چیدمان تیم، باید قهرمانان خود را طوری انتخاب کنید تا بتوانند از نقاط ضعف دشمن استفاده کرده و به‌ترتیب آن‌ها را شکست دهند. همچنین، با شناسایی نقاط قوت دشمن می‌توانید تیم خود را برای مبارزه با همان نقطه‌ی قوت انتخاب کنید. به‌عبارت دیگر، از قهرمانانی استفاده کنید که بتوانند دشمن را شکست دهند. با مشاهده‌ی اطلاعات تیم دشمن، باید روی گزینه‌ی Battle Preparation کلیک کنید.

در این مرحله، می‌توانید قهرمانانی که قرار است به نبرد بروند، مشاهده کنید. درصورتی‌که بخواهید تیم قهرمانان خود را تغییر دهید، باید روی گزینه‌ی Team Formation کلیک کنید.

تشکیل تیم
چیدن یک تیم از قهرمانان، مناسب با نقاط قوت و ضعف دشمن، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در نتیجه‌ی نبرد داشته باشد. پس از کلیک روی گزینه‌ی Team Formation در مرحله پیش، با چنین تصویری مواجه خواهیم شد. تیمی که قرار است تشکیل دهید، شامل پنج‌قهرمان است که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. در سمت چپ تصویر، قهرمانان آماده را برای ورود به نبرد مشاهده می‌کنید و در سمت راست، دیگر کاراکترهایی را می‌بینید که در گذشته خریداری کرده و یا در طی بازی Along with the gods به دست آورده‌اید و می‌توانید در چیدمان تیم خود از آن‌ها استفاده کنید. کاراکترهایی که تیک خورده‌اند، به‌عنوان قهرمانان آماده برای نبرد هستند. با کلیک روی هریک از آن‌ها می‌توانید کاراکتر موردنظر را حذف کرده و قهرمانی را جایگزین او کنید. درنهایت، پس از انتخاب پنج‌قهرمان موردنظر، باید روی گزینه‌ی Complete کلیک کنید.

در این مرحله، تیم شما آماده است تا وارد نبرد شود و امتیازاتی شامل الماس، سکه‌های طلا و… برای شما به ارمغان آورد. یکی از کارهایی که پیش از ورود به نبرد باید انجام دهید، انتخاب یکی از دوستان خود به‌عنوان قهرمان پشتیبان یا ذخیره است. برای این کار، کافی است که روی تصویر آن قهرمان در لیست سمت راست صفحه کلیک کنید. درصورتی‌که در طی نبرد، یکی از قهرمانان اصلی کشته شود، می‌توانید در ادامه‌ی نبرد از دوست خود استفاده کنید. لیست افرادی که می‌توانید انتخاب کنید، در کادر سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید. با انجام تمام مراحل، حالا برای آغاز نبرد باید روی گزینه‌ی Start کلیک کنید.  

گرفتن جایزه‌‌ های روزانه از بخش Reward
شما به‌عنوان گیمر می‌توانید با کلیک روی بخش Reward، جوایز مختلفی را به‌صورت روزانه و رایگان دریافت کنید؛ کافی است روی گزینه‌ی Reward در نوار پایین صفحه‌ی اصلی بازی کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه‌ی Reward، پنجره‌ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که به شما امکان می‌دهد گردونه‌ی شانس را با کلیک روی گزینه‌ی Collect Today’s Free بچرخانید. به این ترتیب است که به‌صورت اتفاقی  جایزه به دست می‌آورید. پس از کسب جایزه از این طریق، در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت 500واحد قلب، گردونه‌ی شانس را برای بار دوم بچرخانید.
 
Guild
Guildها گروه‌های چندنفره‌ای هستند که سعی دارند نیروی خود را برای رسیدن به هدف افزایش دهند. درصورتی‌که بخواهید به یک گروه مبارز بپیوندید، می‌توانید ابتدا روی گزینه‌ی Guild در نوار پایین صفحه‌ی اصلی کلیک کنید.

با این کار، لیستی از گروه‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد که در مقابل هرکدام از آن‌ها دوگزینه‌ی Info و Request مشاهده می‌شود. با کلیک روی گزینه‌ی Info می‌توانید اطلاعات مختلف را در رابطه با گروه به دست آورید؛ درحالی‌که اگر روی گزینه‌ی Request کلیک کنید، درخواست پیوستن به این گروه را به آن تیم ارسال خواهید کرد. در صورت توافق، قادر خواهید بود برای رسیدن به هدف با آن گروه بجنگید. همچنین، در ردیف هرگروه می‌توانید نام آن گروه و ظرفیت هرگروهی که سی‌نفر است و تعداد افراد گروه را مشاهده کنید. به‌عنوان مثال، San Juan (4/30) به این معناست که نام گروه San Juan است و ظرفیت آن سی‌نفر است که تا کنون چهارنفر به آن پیوسته‌اند. علاوه بر این، در بخش Pending Request می‌توانید درخواست‌های خود که به گروه‌های مختلف ارسال کرده‌اید، اما هنوز تأیید یا رد نشده‌اند، مشاهده کنید

ایجاد گروه در Guild در بازی Along with the gods
شما همچنین می‌توانید با کلیک روی تب Create Guild، یک گروه برای خود ایجاد کرده، توضیحاتی راجع به آن وارد کنید و سپس منتظر باشید تا افراد مختلف به گروه شما بپیوندند و برای رسیدن به هدف مشترک، شما را در مبارزات همراهی کنند تا به این ترتیب، با نیرویی مضاعف، رسیدن به هدف ساده‌تر شود.
1 – ابتدا باید مطمئن باشید که در بخش Create Guild هستید. توجه داشته باشید که برای انتخاب گروهی که می‌خواهید به آن بپیوندید، باید تب Guild Search را انتخاب کنید.
2 – در این بخش، می‌توانید یک نماد یا نشانه برای گروهی که قصد ایجاد آن را دارید، انتخاب کنید.
3 – در این قسمت، تعیین می‌کنید تا افرادی که گروه شما را مشاهده می‌کنند، بتوانند به‌صورت خودکار جذب گروه شما شوند و یا حتماً یک درخواست عضویت ارسال شود و بعد از بررسی نتیجه، پذیرش یا عدم پذیرش آن‌ها مشخص شود. دلایل پذیرش یا عدم پذیرش می‌تواند به سطح کاربر و هدف گروه مربوط باشد.
4 – در بخش چهار باید نام گروهی که قصد ایجاد آن را دارید وارد کنید.
5 – در این بخش، باید توضیحاتی در رابطه با گروهی که قصد دارید ایجاد کنید، وارد کنید تا کاربران با مطالعه‌ی آن تصمیم بگیرند که به گروه شما بپیوندند یا خیر.
6 – درنهایت، برای ایجاد گروه باید روی گزینه‌ی Create Guild کلیک کنید.
 
واردکردن کوپن‌ های بازی
تیم پروژه‌ی بازی Along With the Gods، چند کوپن را برای گیمرها در نظر گرفته است تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بازی را با کیفیت بالاتری انجام دهند. با واردکردن کوپن‌ها، گیمر امتیازاتی را به‌صورت رایگان دریافت می‌کند و به سبب آن‌ها می‌تواند با قدرت بیش‌تری با دشمنان بجنگد و امتیازات بیش‌تری کسب کند. برای استفاده از این کوپن‌ها که توسط توسعه‌دهندگان توزیع می‌شود، باید روی پروفایل خود کلیک کنید و از پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ی Enter Coupon را انتخاب کنید.

با کلیک روی گزینه‌ی Enter Coupon در مرحله‌ی پیش، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید کوپن دریافت شده را در کادر موجود وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی OK کلیک کنید. با انجام این کارها، جوایز و امتیازاتی از سمت بازی along with the gods برای شما درنظر گرفته خواهد شد که می‌توانید از آن‌ها در نبرد خود استفاده کنید. این سیاستی از سمت تیم پروژه است تا گیمرهایی که در ابتدای مراحل بازی هستند، بتوانند با کمک این امتیازات از برخی امکانات و ویژگی‌ها برای قهرمانان خود استفاده کنند و از ادامه‌ی بازی دلسرد نباشند.
 
البته، شما علاوه بر کلیک روی تصویر پروفایل خود، از بخش Setting بازی می‌توانید Enter Coupon را پیدا کنید. برای این کار ابتدا روی گزینه‌ی Settings کلیک ‌کنید.
 
در این مرحله، باید از پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، تب Account را انتخاب کرده و سپس از میان گزینه‌های موجود، Enter Coupon را انتخاب کرده و کوپن‌های موجودتان را وارد کنید. کوپن‌های Playawtg1 و WITHGODS در حال حاضر فعال هستند و شما می‌توانید با واردکردن آن‌ها در مسیری که گفته شد، از امتیازات آن‌ها استفاده کنید. 
 
امتیازات این کوپن‌ها شامل سکه‌ی طلا، طومار، الماس و دیگر آیتم‌هایی است که به شما کمک خواهند کرد تا عملکرد بهتری در جریان بازی داشته باشید. برای دریافت این امتیازات، می‌توانید روی علامت پاکت ‌نامه در بالا و سمت راست صفحه‌ی اصلی بازی و روی گزینه‌ی Collect در مقابل هرکدام از امتیازاتی که کسب کرده‌اید، کلیک کنید. با این کار، تعداد امتیازات شما شامل سکه، الماس و… که در نوار بالای صفحه دیده می‌شود، تغییر خواهد کرد. همچنین، درصورتی‌که روی گزینه‌ی Collect All در پایین صفحه کلیک کنید، تمامی امتیارت داده شده را یکباره دریافت خواهید کرد و در نوار بالای صفحه اعمال خواهد شد و به این ترتیب، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
 
Random Shop
برای رسیدن به این بخش، باید روی بخش Random Shop که در میانه‌ی صفحه‌ی اصلی بازی است، کلیک کنید. در این بخش می‌توانید مجموعه‌ای از NFTها را مشاهده کنید؛ البته، ممکن است با توجه به سطح و امتیازات خود نتوانید همه‌ی NFTها را به دست آورید. با این حال، می‌توانید با کلیک روی NFTهایی که برای شما فعال هستند و شما دارایی لازم (تعداد سکه) برای خرید آن‌ها را دارید، مشاهده کرده و در صورت تمایل روی آیتم موردنظر خود کلیک کنید تا آن را به دست آورید.

در این بخش، می‌توانید آیتم‌های مختلفی همچون قهرمانان موردنیاز خود برای بازی که با نام Hero مشخص می‌شوند، به دست آورید. همان‌طورکه پیش از این گفته شد، برای مبارزه برای رسیدن به هدف، تیمی متشکل از پنج‌جنگ‌جو را تشکیل می‌دهید. برخی از آیتم‌های موجود در بخش Random Shop که دارای یک قفل هستند، به‌عنوان آیتم غیرفعال در لیست مشخص شده‌اند؛ البته، این آیتم‌ها نیز قابل فعال‌شدن هستند و شما به‌عنوان گیمر می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای که مشخص شده است، قفل آن آیتم را باز کرده و بار دیگر با پرداخت هزینه‌ی خرید آیتم، آن را به دست آورید. به‌عنوان مثال، در تصویر زیر، برای آیتمی که روی آن قفل قرار گرفته است، باید ابتدا 150الماس هزینه کنید تا قفل آن باز شود و حالا با دیدن آیتم موجود در این بخش و مشاهده‌ی هزینه‌ی آن، در صورت تمایل با پرداخت هزینه‌ی خرید، آن را تهیه کنید.
آیتم‌های موجود در این بخش، هرساعت یک‌بار به‌صورت تصادفی (Random) تغییر خواهند کرد؛ بنابراین، درصورتی‌که شما آیتم خاصی را نیاز داشته باشید، می‌توانید هرساعت به این بخش مراجعه کرده و در صورت مشاهده‌ی آیتم موردنظر خود، آن را تهیه و در بازی و نبرد خود از آن استفاده کنید. در بالا و سمت راست تصویر، زمان باقی‌مانده تا به‌روزرسانی آیتم‌ها مشخص شده است. البته، درصورتی‌که بخواهید لیست آیتم‌های بعدی را بدون انتظار مشاهده کنید، می‌توانید با کلیک روی گزینه‌ی Refresh، لیست بعدی را در همان لحظه ببینید؛ البته، برای این کار باید ده‌الماس (Gem) پرداخت کنید.
 
Shop
یکی دیگر از بخش‌هایی که در صفحه‌ی اصلی وجود دارد، بخش Shop است. در این بخش می‌توانید آیتم‌های موردنظر خود را تهیه کنید. انواع آیتم‌های Limitted، Hot و دیگر انواع آیتم‌ها در این بخش قابل خریداری هستند. آیتم موجود در بخش HOT، طومار است که با داشتن آن امکان دسترسی به قهرمان (Hero) پنج‌ستاره که به‌صورت ماهیانه در اختیار گیمر قرار می‌گیرد، تضمین می‌شود. مبلغ این طومار که می‌توان با استفاده از آن قهرمانی را خرید، 2500الماس (Gem) است. بنابراین، بهتر است ماهیانه 2500عدد از الماس‌هایی که در طی بازی به دست می‌آورید، برای خرید طومار موجود در این بخش نگه‌داری کنید؛ زیرا بسیار ارزشمند است. تعداد روزهای باقی‌مانده برای ارائه‌ی قهرمان پنج‌ستاره‌ی بعدی نیز روی کادر مربوطه (کادر HOT) مشخص شده است. آیتم‌های مختلفی ازجمله طلا، آیتم‌های مخصوص (Special) و طومار در این بخش قابل خریداری هستند. برای تهیه‌ی این اقلام شما به الماس نیاز دارید.
 
امور مربوط به قهرمانان (Heroes) در بازی Along with the gods
یکی از مهم‌ترین کارهایی که در بخش Heroes انجام می‌شود، ارتقاء‌دادن سطح قهرمانان است. برای این کار، ابتدا باید روی آیکن Heroes در نوار پایین صفحه کلیک ‌کنید. شما می‌توانید پس از به‌دست‌آوردن قهرمانان با سطح و ویژگی‌های ضعیف‌تر، آن‌ها را در این بخش ارتقاء دهید و در نبردهای خود از آن‌ها استفاده کنید تا امتیازات بالاتری کسب کنید. همچنین، ازآنجایی‌که بازی Along With the gods یک بازی P2E (Play to Earn) است، برخی از گیمرها با هدف کسب درآمد، قهرمانان خود را ارتقاء می‌دهند و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

برای ارتقای قهرمان، در صفحه‌ی جدیدی که برای شما باز می‌شود، باید قهرمان موردنظر خود را از میان قهرمانان موجود در پایین صفحه انتخاب کرده و روی گزینه‌ی Upgrade کلیک کنید. با این کار، پنجره‌ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که می‌توانید سطح قهرمان موردنظر خود را در آن ارتقاء دهید.

کاراکتر قهرمانی که در پنجره‌ی جدید، در بخش چپ قرار گرفته است، همان کاراکتری است که ارتقاء خواهد یافت. درصورتی‌که قصد تغییر کاراکتر را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی روی تصویر کاراکتر قهرمان در سمت چپ کلیک کنید تا بخش مربوطه خالی شده و قابلیت پذیرفتن قهرمان دیگر را داشته باشد. حال، می‌توانید شخصیت‌های قهرمان خود را در سمت راست بررسی کرده و شخصیت قهرمان موردنظر خود که قصد ارتقای آن را دارید، انتخاب کنید.
برای ارتقاء‌دادن قهرمان موردنظر، باید کاراکترهای دیگری که دارید هزینه کنید. شما می‌توانید به دلخواه، آیتم‌ها و قهرمانانی که دارید، به‌عنوان سوخت برای ارتقای شخصیت Hero انتخاب کنید. کافی است برای این کار، روی آیتم موردنظر کلیک کنید تا بتوانید آن را در لیست سوخت برای ارتقای قهرمان، در بخش پایین قهرمان انتخاب شده مشاهده کنید. 
هرچه آیتم‌های بیش‌تری را به‌عنوان سوخت برای ارتقای Hero خود وارد کنید، قهرمان موردنظر ارتقای بیش‌تری خواهد یافت. شما می‌توانید سطحی که قهرمان (Hero) به آن خواهد رسید، مشاهده کنید. حال، کافی است روی گزینه‌ی Upgrade کلیک کنید. با این کار، Hero انتخابی ارتقاء یافته و کاراکترهایی که به‌عنوان سوخت انتخاب کرده بودید، از بین دارایی‌های شما حذف خواهند شد.
البته، شما می‌توانید از گزینه‌ی Auto Select نیز استفاده کنید. با این کار، بازی به‌صورت خودکار آیتم‌های مناسب به‌عنوان سوخت را علامت‌گذاری می‌کند؛ کافی است که آیتم‌های انتخابی و سطحی که Hero به آن خواهد رسید، بررسی کرده و در صورت تأیید روی گزینه‌ی X Upgrade کلیک کنید. X تعداد سکه‌هایی است که برای این روش باید پرداخت کنید؛ درواقع در این روش، علاوه بر آیتم‌هایی که برای ارتقای Hero هزینه‌ خواهید کرد، باید تعدادی سکه نیز برای انتخاب آیتم‌های مناسب پرداخت کنید.

ده نکته برای انجام بهتر بازی Along with the gods
زمانی‌که برای اولین‌بار بازی همراه با خدایان (along with the gods) را اجرا می‌کنید، حتماً با ابهامات زیادی مواجه می‌شوید و نکات کلیدی‌ای که می‌توانید با رعایت‌کردن آن‌ها امتیازات خود را ارتقاء دهید، از چشم شما دور خواهند ماند. به همین دلیل، ما در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین مواردی که برای شروع فعالیت و بازی خود باید به آن‌ها توجه کنید، بررسی کنیم:
۱- فقط جنگیدن کافی نیست؛
بازی Along with the gods یک بازی استراتژیک است؛ به این معنا که برای کسب نتیجه‌ی بهتر باید با استراتژی متناسب با شرایطی که در آن قرار دارید، با توجه به امکانات خود و قدرت و شرایط حریف، تیمی مناسب برای غلبه بر حریفان خود تشکیل داده و روانه‌ی میدان جنگ کنید. درصورتی‌که بدون توجه به چینش تیم، تنها اقدام به جنگیدن کنید، مجازات خواهید شد. این شرایط به‌خصوص برای حالت‌های Raid، Infinite Tower، Hell Scenario و Arena حائز اهمیت است.
۲- هیچ چیز را از روی ظاهر آن قضاوت نکنید؛
در طی بازی همراه با خدایان، ممکن است آیتم‌هایی را به دست آورید که به‌نظرتان بی‌فایده جلوه کند اما اینطور نیست؛ حتی این واحدهای کوچک هم در فرایند ارتقای قهرمانان قابل استفاده هستند و یا حتی می‌توان  خود آن واحدهای کوچک را ارتقاء داده و بهره‌ی بیش‌تری از آن‌ها ببرید. واحدهای سه‌ستاره نیز می‌توانند در طی بازی به قهرمانان کمک کنند. Trenth، Floria، Hellen و Tallia چندمورد از واحدهای سه‌ستاره هستند که می‌توانند در نبردها به شما کمک کنند. شما می‌توانید این کاراکترها را ارتقاء دهید و انتظار داشته باشید در کنار قهرمانان چهار و پنج‌ستاره در نبردها بدرخشند. به‌عنوان مثال، کاراکتر Tallia در حملات Havoc و Nhumer عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.
۳- حالت‌‌ های مختلف بازی را اجرا کنید؛
بازی Along With the gods سعی می‌کند در حالت‌های مختلفی که برای بازیکنان خود فراهم کرده است، امتیازات مختلفی به گیمرها اعطاء کند؛ امتیاز هر حالت بازی ممکن است با امتیازات دیگر حالت‌ها متفاوت باشد. بنابراین، درصورتی‌که بخواهید به درآمد بالاتر برسید، باید انواع حالت‌های بازی را انجام دهید و امتیازات مختلف که قابلیت تبدیل‌شدن به NFT را دارند، دریافت کنید؛ زیرا ممکن است برخی از این آیتم‌ها تنها در یک حالت بازی قابلیت دسترسی داشته باشند. به‌عنوان مثال، با انجام بازی در حالت Raid، می‌توانید Runeهای خوبی به دست آورید؛ درحالی‌که برای به‌دست‌آوردن سکه‌های Arena، باید در حالت Arena بازی کنید. می‌توانید به کمک این سکه‌ها، طومارها و دیگر آیتم‌های ارزشمند را از فروشگاه تهیه کنید. 
۴- دارایی‌ های خود را هزینه کنید؛
شما در طی بازی و همچنین جوایزی که به‌صورت رایگان به دست خواهید آورد، سکه‌های طلا و الماس را مشاهده خواهید کرد اما شاید ندانید که بهترین استفاده از این دارایی‌های باارزش چگونه است. درصورتی‌که بخواهید بهترین استفاده را از این دارایی‌ها داشته باشید، می‌توانید Runeها را ارتقاء‌ دهید. درصورتی‌که بخواهید کاربردی باشند و به شما در طول بازی کمک کنند، نیاز است که هزینه‌ی بالایی برای آن پرداخت کنید (البته، پرداخت هزینه به‌صورت سکه‌های طلا در بازی است). 
شما همچنین در بخش Random Shop که در صفحه‌ی اصلی بازی قرار دارد، می‌توانید آیتم‌های ارزشمندی پیدا کنید که ارزش هزینه‌کردن سکه‌های طلا را داشته باشد. قطعاً با کمک آیتم‌هایی همچون طومارهای معمولی و ویژه می‌توانید امتیازات بیش‌تری کسب کنید که هدف از بازی نیز همین است. احتمال وجود داشتن‌ Runeها در بخش Random Shop وجود دارد که می‌تواند در ابتدای بازی بسیار کمک‌کننده باشد.
از طرف دیگر، می‌توانید با پرداخت الماس، نبردی که در آن باخته‌اید، ادامه دهید و احتمال برد خود را افزایش دهید. همچنین، می‌توانید به‌وسیله‌ی الماس‌ها، کلیدهای بیش‌تری به دست آورید. البته، برخی از گیمرها ترجیح می‌دهند الماس‌های خود را برای به‌دست‌آوردن یازده‌طومار برای فراخوانی قهرمانان ویژه در بخش Shop استفاده کنند. امکان ارتقای ظرفیت ذخیره‌ی Runeها، قهرمانان و لوازم جانبی (Accessories)نیز با استفاده از الماس‌ها وجود دارد. توصیه می‌شود از این امکانات استفاده کنید؛ زیرا با افزایش تعداد قهرمانان در طی بازی، استفاده از این امتیازات ضروری خواهد بود.
۵- قهرمان خود را ارتقاء دهید؛
می‌توانید از آیتم‌هایی که به دست آورده‌اید، برای ارتقای ‌قهرمان استفاده کنید و سطح قهرمان خود را ارتقاء دهید. باید به این موضوع توجه کنید که با هزینه‌‌کردن یک‌قهرمان برای ارتقای قهرمان دیگر، قهرمانی که هزینه کرده بودید، از دست خواهید داد.
۶- دوستان خود را افزایش دهید؛
مزایای داشتن دوست در این بازی نیز قابل‌توجه است. یکی از فواید داشتن دوست این است که می‌توانید با ارسال هدیه به آن‌ها، آیتم‌ قلب به دست آورید. به‌عنوان مثال، درصورتی‌که یک قلب را هدیه برای دوست خود ارسال کنید، دَه‌قلب دریافت خواهید کرد و درصورتی‌که دوست شما هم قلبی برای شما ارسال کند، دَه‌قلب دیگر هم به دست خواهید آورد. برای این کار، پس از کلیک روی گزینه‌ی Friends در نوار پایین صفحه‌ی اصلی بازی، در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، باید روی آیکن قلب که نشان‌دهنده‌ی هدیه است، کلیک کنید تا در نوار امتیازات بالای صفحه ده‌واحد به قلب‌های شما اضافه شود.

یکی از کاربردی‌ترین استفاده از این هدایا، هزینه‌کردن آن‌ها برای چرخاندن بار دوم گردونه‌ی شانس است. همان‌طورکه پیش از این اشاره کردیم، می‌توانید با مراجعه به بخش Reward در صفحه‌ی اصلی، به‌صورت روزانه امتیازات رایگان دریافت کنید. هرروز فقط یک‌بار این شانس را دارید؛ درصورتی‌که بخواهید این گردونه را برای بار دوم بچرخانید و شانس خود را امتحان کنید، باید تعدادی قلب برای آن پرداخت کنید. یکی از منابع به‌دست‌آوردن قلب‌ها، دریافت آن‌ها از ارسال و هدیه از دوستان است.
یکی دیگر از فواید داشتن دوست در بازی Along with the gods، استفاده از آن‌ها به‌عنوان نیروی کمکی در نبردها است. به این صورت که شما یک دوست را انتخاب می‌کنید و درصورتی‌که یکی از افراد تیم پنج‌نفره‌ی شما در طی بازی کشته شود، می‌توانید دوست خود را جایگزین آن فرد کنید.
۷- قهرمان اصلی خود را تغییر دهید؛
برخی از گیمرها علاقه‌ی بسیار زیادی به Ian که از شخصیت‌های اصلی بازی و قهرمان پیش‌فرض بازی است، دارند اما سعی کنید قهرمان اصلی تیم خود را تغییر دهید. این کار اگر هوشمندانه و با استراتژی مناسب انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند تا در نبردهای خود نتایج بهتری کسب کنید و افراد بیش‌تری شما را به‌عنوان دوست انتخاب کنند. 
۸- رون‌ها نیروی محرکه‌ی بازی هستند؛
رون‌ها (Rune) می‌توانند نقاط ضعف شما را کم‌رنگ و نقاط قوت شما را تقویت کنند. بنابراین، کمک‌گرفتن از Runeها در بازی را فراموش نکنید. Runeها می‌توانند بر یک کاراکتر و یا به‌طور کلی بر یک تیم اعمال شوند. درصورتی‌که قصد ارتقای Runeهای خود را داشته باشید، باید از سکه‌های طلای خود استفاده کنید. با ارتقاء‌دادن Rune، درصد پاداش دریافتی شما نیز افزایش خواهد یافت. به‌عنوان مثال، اگر یک Rune قدرت حمله‌ی فردی (ATK) را تا 3.7درصد ارتقاء ‌دهد، با ارتقای همان Rune، میزان ارتقای قدرت حمله‌ی فردی (ATK) به‌میزان 12درصد می‌رسد که علاوه بر این، جوایزی نیز به شما تعلق خواهد گرفت.
۹- امکان ترکیب و ادغام Runeها وجود دارد؛
درصورتی‌که چهارRune هم‌نوع را داشته باشید، برای داشتن ست دوتایی و چهارتایی از رون‌های خود، پاداشی کسب خواهید کرد. هر رون با توجه به نوع آن، پاداش‌های مختلفی برای گیمر به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان مثال، کاراکتری همچون Gangbi که برای قرارگرفتن در خط مقدم مناسب است و توانایی ضربه‌زدن ندارد (درواقع این رون، آسیب‌دیدگی‌ها را ترمیم می‌کند)، با استفاده از یکRune مناسب می‌تواند با حفظ نقات قوت خود، نقاط ضعف خود را از بین ببرد.
۱۰- مقاومت کنید.
اگر روزانه زمان زیادی برای انجام بازی ندارید، سعی کنید حداقل روزی یک‌بار وارد حساب خود در بازی شده و جوایز موجود را در بخش‌های مختلف، همچون جوایز روزانه در بخش Reward که رایگان هست، دریافت کنید. 
روش‌ های کسب درآمد از بازی Along with the gods

همان‌طورکه می‌دانید، Along with the gods یک بازی Play to earn است؛ به این معنا که می‌توانید بازی کرده و در ازای امتیازاتی که کسب می‌کنید، درآمد داشته باشید. علی‌رغم اینکه برخی افراد در کسب درآمد از بازی با ابهام مواجه هستند، تیم توسعه‌‌دهنده‌ی بازی ادعا دارد که گیمرها می‌توانند بدون پرداخت حتی یک سنت بازی را آغاز کرده و به درآمد برسند. در ادامه، چگونگی کسب درآمد از این بازی را بررسی خواهیم کرد. پیش از هرچیز، برای آنکه بتوانید از این بازی به درآمد برسید، باید پس از نصب و اجرای آن، در هنگام انتخاب نوع بازی، Play to earn را انتخاب کنید.

برای کسب درآمد در بازی Along with the gods باید به بخش Item Manager به‌معنای مدیریت دارایی که در صفحه‌ی اصلی و در نوار پایین صفحه قرار گرفته است مراجعه کنید. البته، تا زمانی‌که به سطح بیست‌نرسیده باشید، این بخش برای شما باز نخواهد شد. درصورتی‌که پیش از این، NFT‌های PLAYS را میان دارایی‌های رمز ارز خود داشته باشید، باید همان کیف‌پولی را به بخش Item Manager متصل کنید که NFTهای خود را در آن نگهداری می‌کنید. امکان استیک‌‌کردن NFT‌های PLAYS و دریافت رمز ارز PLA که توکن بومی پلتفرم PlayDapp است، برای گیمرها وجود دارد. نیاز به یادآوری است که PlayDapp متاورسی بر پایه‌ی بازی است که در زمان نگارش مقاله، چهاربازی فعال دارد و بازی Along with the gods یکی از این بازی‌ها است. به‌زودی تعداد بیش‌تری از بازی‌ها در این پلتفرم فعال خواهند شد. یکی از نکات جالب این پلتفرم آن است که می‌توانید آیتم‌هایی که در بازی Along With The Gods به دست می‌آورید، در دیگر بازی‌های این پلتفرم استفاده کنید.
برای آنکه به کمک استیک‌کردن NFTهای PlayDapp Town خود بتوانید رمز ارز PLA به دست آورید، باید کیف‌پول پورتیس (Portis) را به بخش Item Manager و یا وب‌سایت اصلی پلتفرم PlayDapp متصل کنید. به این ترتیب می‌توانید پاداش استیک NFTها را به‌صورت توکن PLA دریافت کنید.
همچنین، درصورتی‌که NFTهای خود را در یک کیف‌پول دیگر همچون متامسک نگه‌داری می‌کنید، می‌توانید اطلاعات آن را به کیف‌پول Portis انتقال دهید. البته، کیف‌پول پورتیس با اکثر پلتفرم‌های ساخت و مبادله‌ی NFT ازجمله Rarible، Opensea و… سازگار است و توصیه می‌شود در بازی Along with the gods که مبتنی بر NFT است، از این کیف‌پول استفاده شود. ایجاد این کیف‌پول در بخش Item Manager بسیار ساده است؛ با این حال، درصورتی‌که بخواهید اطلاعات کیف‌پول دیگر (همچون متامسک) خود را به کیف‌پول (Portis) انتقال دهید، باید مراحلی را در پیش بگیرید که در ادامه خواهیم آورد.

مبادله‌ی NFT ها

روش دیگری که می‌توانید از طریق بازی Along with the gods به درآمد برسید، مبادله‌ی NFT است. درصورتی‌که بتوانید بازی را به‌خوبی انجام دهید، امتیازات و پاداش‌های خوبی به دست خواهید آورد که می‌توانید آن‌ها را در بخش بازار (Market) و در سایت PlayDapp به فروش برسانید. راه دیگری که می‌توانید انتخاب کنید، این است که قهرمان‌ها یا Runeهای ضعیف را در طی بازی ارتقاء داده و به فروش برسانید. هم قهرمان‌ها و هم Runeها قابل فروش هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در سایت PlayDapp به فروش رسانده و به درآمد برسید. البته برای فروختن باید NFTها را ضرب کنید تا قابل معامله در بازار باشند؛ چگونگی این کار را بعداً توضیح خواهیم داد.
انتقال دارایی از کیف‌ پول متامسک (Metamask) به کیف‌پول پورتیس (Portis)
عبارات بازیابی کیف‌پول خود که در هنگام ساخت کیف‌پول فعلی خود (مثلاً متامسک) یادداشت کرده بودید، پیدا کنید. در صورت فراموش‌کردن آن می‌توانید به کیف‌پول فعلی خود مراجعه کنید.
به‌عنوان مثال، در کیف‌پول متامسک ابتدا باید وارد کیف‌پول خود شده و روی علامت سه‌خط در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید و از میان گزینه‌های موجود، Settings را انتخاب کنید. 

با انتخاب گزینه‌ی Settings در مرحله‌ی پیش، زیرمنویی برای شما باز خواهد شد که برای پیداکردن عبارات بازیابی، باید بخش امنیت کیف‌پول یعنی Security & Privacy را انتخاب و در مرحله‌ی بعد گزینه‌ی Reveal Secret Recovery Phrase را کلیک کنید.

 حالا با واردکردن رمز عبور کیف‌پول می‌توانید عبارات بازیابی را مشاهده و کپی کنید. حالا باید به کیف‌پول پورتیس بازگردیم؛ زیرا قصد داریم اطلاعات را از کیف‌پول دیگر (متامسک) وارد کیف‌پول پورتیس کنیم. ابتدا باید به آدرس اینترنتی کیف‌پول پورتیس (www.wallet.portis.io) مراجعه کنید. پس از ورود به سایت کیف‌پول، ازآنجایی‌که احتمالاً شما هم کیف‌پول پورتیس را نداشته‌اید، باید روی لینک Create New Wllet در پایین پنجره کلیک کنید. اگر پیش از این کیف‌پول پورتیس خود را ساخته باشید، می‌توانید با واردکردن ایمیل و رمزعبور خود در کادرهای مربوطه و سپس کلیک روی گزینه‌ی Login وارد کیف‌پول خود شوید.

برای ساخت کیف‌پول، پس از کلیک روی لینک Create new wallet، ایمیل (در کادر اول) و رمز عبور را در پنجره‌ی جدیدی که برای شما باز می‌شود، در کادرهای دوم و سوم وارد کنید و پس از فعال‌کردن گزینه‌ای که ثابت می‌کند شما ربات نیستید، روی گزینه‌ی Register کلیک کنید و ساخت کیف‌پول را به پایان برسانید.

واردکردن اطلاعات
برای آنکه در این مرحله اطلاعات کیف‌پول متامسک را وارد کیف‌پول پورتیس کنید، ابتدا باید وارد کیف‌پول پورتیس شوید و سپس روی گزینه‌ی Menu در پایین و سمت راست تصویر اصلی کیف‌پول کلیک کنید. در این مرحله باید از گزینه‌های موجود، Import Etherum Wallet را انتخاب کنید.

گزینه‌ی Mnemonic Phrase را انتخاب کنید تا بتوانید عبارات بازیابی کیف‌پول سابق خود را وارد کرده و اطلاعات را از کیف‌پول اتریومی خود به کیف‌پول پورتیس انتقال دهید. البته، می‌توانید در این مرحله از روش Private Key هم استفاده کنید که توصیه نمی‌شود.

در این بخش 12 یا 24 عبارت بازیابی خود که از کیف‌پول متامسک پادداشت کرده بودید، وارد کرده و سپس روی گزینه‌ی Import کلیک کنید. پس از انجام این مراحل، اطلاعات کیف‌پول اتریومی (در مثال ما متامسک) وارد کیف‌پول پورتیس می‌شود و کافی است که در لیست کیف‌پول‌ها، کیف‌پول موردنظر خود را فعال کنید.

برای فعال‌کردن کیف‌پول موردنظر خود باید پس از ورود به کیف‌پول، منوی کیف‌پول در پایین و سمت راست تصویر را انتخاب کرده و میان گزینه‌هایی که به نمایش در می‌آیند، گزینه‌ی Select Active Wallet را انتخاب کنید. درنهایت، در صورت تمایل می‌توانید ورود دومرحله‌ای را نیز برای بالابردن امنیت دارایی خود در کیف‌پول فعال کنید. 

توجه داشته باشید که تراکنش‌ها در بازی Along with the gods، همگی روی شبکه‌ی بلاک‌چین پالیگان انجام می‌شوند؛ بنابراین داشتن مقداری رمز ارز Matic که در بسیاری از صرافی‌ها قابل خریداری است، منطقی به‌نظر می‌رسد. البته، ازآنجایی‌که تیم پروژه‌ی PlayDapp مدعی هستند که شما می‌توانید این بازی را به‌صورت کاملاً رایگان و بدون پرداخت حتی یک سنت نیز انجام دهید، امکانی فراهم کرده‌اند که گیمرها می‌توانند با ثبت‌نام از طریق ایمیل در بخش بازار (Market Place) وب‌سایت PlayDapp مقدار کمی رمز ارز متیک به دست آورند.
همچنین، می‌توانید NFTهای بازی همراه با خدایان را از بخش بازار سایت Playdapp خریداری کنید تا بتوانید امتیازات خود را با سرعت بالاتری به دست آورید و از این طریق با استیک‌کردن آن‌ها به درآمد برسید. 
با استیک‌کردن NFTهای خود، رمز ارز PLA کسب خواهید کرد. پس از گذشت مدتی از استیک‌کردن ان‌اف‌تی‌ها، برای مشاهده و دریافت پاداش خود باز هم باید به بخش Item Manager در صفحه‌ی اصلی بازی مراجعه کنید و سپس Staking و Staking Mailbox را انتخاب کنید.
با این کار، لیست استیک‌های خود را مشاهده خواهید کرد. برای برداشت پاداش استیک که به‌صورت توکن PLA است، باید روی گزینه‌ی Claim کلیک کنید. با این کار، شما رمز ارز PLA به دست خواهید آورد که می‌توانید آن را برداشت کنید و یا در صرافی‌ها به فروش برسانید.
استیک‌ کردن 
در دوحالت ممکن است از طریق استیک‌کردن پاداشی به‌صورت توکن PLA دریافت کنید.

با استیک‌کردن سه‌عدد NFT SR در بخش Daily Quest، شانس به‌دست‌آوردن روزانه تا پنج‌واحد PLA را خواهید داشت. در این حالت، شما باید NFTها را حداقل برای 24ساعت استیک کنید. برای آنکه شانس کسب PLA (حداکثر پنج‌واحد در روز) را داشته باشید، باید ابتدا در بخش Item Manager ان‌اف‌تی‌های موردنیاز را استیک کنید و سپس در بخش Daily Quest فعالیت‌های خواسته شده را انجام دهید تا شانس به‌دست‌آوردن توکن PLA را داشته باشید.

همچنین، با استیک‌کردن یک واحد NFT از نوع SSR می‌توانید شانس کسب توکن PLA را تا 2800عدد از بخش Weekly Arena داشته باشید. در این حالت، شما باید NFTهای خود را حداقل برای مدت‌زمان یک‌هفته استیک کنید. برای آنکه بتوانید شانس دریافت PLA را در این روش داشته باشید، باید ابتدا NFTهای خواسته شده را در بخش Item Manager استیک کنید و سپس سعی کنید در بخش Major Arena در میان 300نفر برتر قرار بگیرید. هرچه رتبه‌ی بهتری را به دست آورید میزان PLA دریافتی بیش‌تر خواهد بود.

بعد از انجام فعالیت‌های خواسته شده و اتمام حداقل مدت‌زمان برای استیک‌کردن NFTهای گفته شده، می‌توانید با مراجعه به بخش Staking Mailbox در Item Manager پاداش‌های دریافتی خود را با کلیک روی گزینه‌ی Claim دریافت کنید.
NFT ‌های SR و SSR را از کجا تهیه کنیم؟
برای به‌دست‌آوردن NFTهای SR و SSR می‌توانید در بخش مارکت PlayDapp این NFTها را خریداری کنید و یا اینکه با ارتقاء‌دادن و ادغام‌کردن NFTهای سطح R که در محیط بازی به دست می‌آورید، به NFTهای SR و یا SSR دسترسی داشته باشید.
مراحل
در بخش Item Manager وارد کیف‌پول پورتیس خود شوید؛ درصورتی‌که کیف‌پول خود را پیش از این نساخته‌اید، می‌توانید این کار را در بخش مارکت وب‌سایت PlayDapp و یا به‌راحتی در همان بخش Item Manager انجام دهید.
وارد بخش بازار (Market Place) سایت Playdapp شوید و با کلیک روی علامت سه‌خط در بالا و سمت راست صفحه، گزینه‌ی Staking را از زیرمنوی باز شده انتخاب کنید.
 
با این کار، NFTهای SR و SSR را مشاهده می‌کنید. دارایی شما میان این NFTها، با عدد مشخص شده است؛ به این معنا که شما یک‌عدد از این NFT را دارید. برای آنکه امکان استیک‌کردن NFTها را فعال کنید، باید روی دارایی NFT خود کلیک کنید. با کلیک روی هر NFT، آن را در لیست بالایی مشاهده خواهید کرد؛ به این معنا که شما NFTهای خود را برای استیک‌کردن قرار داده‌اید. درواقع، با این کارها سهNFT از نوع SR و یک NFT از نوع SSR را برای استیک‌کردن فعال می‌کنید.

در این مرحله، با فعال‌شدن قابلیت استیکینگ، کافی است روی گزینه‌ی Start Staking کلیک کنید. باید برای استیک‌کردن NFTها (SR و SSR)، این کارها را انجام دهید تا بتوانید در ازای آن‌ها رمز ارز PLA دریافت کنید. پس از انجام عملیات در سایت PlayDapp، شما تنها امکان استیک‌کردن توکن‌ها را فعال کرده‌اید و حالا باید به بازی Along with the gods بازگشته و از بخش Item Manager اقدام به استیک‌کردن و سپس دریافت پاداش به‌صورت توکن PLA کنید.
 
خلاصه‌ی عملیات استیک‌ کردن NFT‌ ها در بازی Along with the gods

اپلیکیشن بازی را دانلود کنید؛
یک حساب کاربری در بخش Play to Earn ایجاد کنید؛
یک کیف‌پول پورتیس بسازید؛
NFT‌های PlayDapp Town را در بخش Item Manager و در صفحه‌ی اصلی بازی استیک کنید.

انتقال NFTها از Item Manager به مارکت PlayDapp و برعکس
می‌توانید کاراکترها و رون‌هایی که در طی بازی به طرق مختلف به دست آورده‌اید، به آیتم‌های قابل معامله در بازار (Market Place) سایت PlayDapp تبدیل کرده و آن‌ها را معامله کنید و از این طریق درآمد داشته باشید. همچنین، درصورتی‌که آیتم‌هایی را به بخش مارکت سایت PlayDapp ارسال کرده باشید و قصد برگرداندن آن‌ها را به بازی داشته و یا تعدادی NFT را برای انجام بازی باکیفیت‌تر در سایت خریداری کرده باشید، می‌توانید طبق آنچه در ادامه توضیح خواهیم داد، NFT را بین بازی Along with the gods و مارکت سایت PlayDapp انتقال دهید. فرض می‌کنیم که تعدادی Rune و قهرمان به دست آورده‌اید و قصد فروش آن‌ها را دارید. فراموش نکنید برای آنکه بخش Item Manager برای شما فعال شود، باید به سطح بیست در بازی برسید. ابتدا روی بخش Item Manager در صفحه‌ی اصلی بازی کلیک کنید.

همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، دو تب Characters و Runes در بخش بالای پنجره دیده می‌شود. همچنین، دوگزینه‌ی Item Manager و Seal Item را در پایین پنجره مشاهده می‌کنیم. در این بخش، باید از گزینه‌ی Seal Item برای ضرب‌کردن NFTها استفاده کرد. درواقع با این کار، آیتم‌هایی که در طی بازی به دست آورده‌ایم، به NFTهای قابل معامله روی شبکه‌ی بلاک‌چین تبدیل می‌کنیم. 

پس از انتخاب آیتم موردنظر و کلیک روی آن، جزئیاتی از آیتم به ما نمایش داده می‌شود که باید آیتم موردنظر را انتخاب و روی گزینه‌ی Seal Item کلیک کنیم. با انجام این کار، پنجره‌ی کوچکی به ما نمایش داده می‌شود که به ما می‌گوید با انتخاب گزینه‌ی Seal Item، آیتم انتخابی شما قابل معامله خواهد شد و ازآنجایی‌که هدف ما همین است، باید روی گزینه‌ی OK کلیک کنیم.
 
درصورتی‌که در مرحله‌ی قبل کیف‌پول پورتیس خود را وارد نکرده باشید، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد تا وارد کیف‌پول خود شوید و یا یک کیف‌پول برای خود ایجاد کنید (پیش از این کار، کیف‌پول پورتیس را شرح داده‌ایم). با فرض اینکه شما کیف‌پول خود را متصل کرده‌ باشید، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که با کلیک روی گزینه‌ی Continue، شما به بخش مارکت سایت PlayDapp منتقل خواهید شد. 

با کلیک روی علامت سه‌خط در بالا و سمت راست تصویر و سپس انتخاب گزینه‌ی My NFT Assets، می‌توانید دارایی‌های NFT خود را مشاهده کنید. اینجا دارایی‌های شما می‌توانند آیتم‌هایی باشند که در بخش Item Manager بازی به NFT تبدیل کردید و به بخش مارکت سایت PlayDapp انتقال دادید و یا صرفاً ممکن است NFTهایی باشند که برای استفاده در بازی و یا استیک‌کردن خریده‌اید. 

در این مرحله با دو گزینه‌ مواجه هستیم. درصورتی‌که شما یک آیتم را در مارکت سایت پلی‌دی‌اپ خریداری کرده‌اید و قرار است در محیط بازی از آن استفاده کرده و یا استیک کنید، باید ابتدا آن را به یک آیتم بازی تبدیل کنید. برای این کار باید گزینه‌ی اول، یعنی Convert to game item را انتخاب کنید. درصورتی‌که آیتم انتخاب شده‌ی دارایی‌های شما در سایت PlayDapp، همان آیتمی باشد که در طی بازی به دست آورده و در بخش Item Manager بازی آن را به NFT تبدیل کرده بودید، احتمالاً قصد معامله‌ی آن را دارید؛ پس، برای این کار باید گزینه‌ی دوم یعنی Trade on Marketplace را انتخاب کنید تا بتوانید آن را معامله کنید.

خرید و فروش آیتم‌ ‌ها در بازی Along with the gods
درصورتی‌که قصد فروش قهرمان یا Runeهای خود را داشته باشید، باید پس از مراحلی که پیش از این توضیح داده شد و انتخاب گزینه‌ی Trade on marketPlace در مرحله‌ی پیش، گزینه‌ی Sell را در این صفحه انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه‌ی Sell در مرحله‌ی پیش، پنجره‌ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که ابتدا باید رمز ارز خود را برای انجام مبادله انتخاب کنید. PLA، MATIC و WETH سه‌رمزارزی هستند که می‌توانید در این قسمت انتخاب کنید. در بخش بعد باید قیمت موردنظر خود برای NFT را تعیین کنید و درنهایت، روی گزینه‌ی Post your listing کلیک کنید. با این کار، NFT شما در بخش مارکت لیست شده و کاربران دیگر می‌توانند آن را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنند.

با ورود به بخش مارکت سایت PlayDapp، آیتم‌های مختلف لیست شده در بازار را خواهید دید که با کلیک روی هرکدام از آن‌ها می‌توانید اقدام به خرید آن کنید. خرید آیتم می‌تواند به شما کمک کند تا بدون گذشت زمان، آیتم‌هایی که برای اجرای بازی بهتر به آن‌ها نیاز دارید، به دست آورده و نبرد بهتری داشته باشید. این خریدها را می‌توان یک نوع سرمایه‌گذاری نیز دانست؛ زیرا قرار است به بازی باکیفیت‌تر شما در آینده منجر شوند.
 
با انتخاب آیتم موردنظر و سپس کلیک روی آن، می‌توانید قیمت آن را بر حسب دلار و PLA مشاهده کنید و در صورت تمایل با کلیک روی گزینه‌ی Buy Now، آن را خریداری کنید. باز هم یادآوری می‌کنیم که بازی Along with the gods یک بازی استراتژیک است؛ پس، صرفاً خرید آیتم‌های مختلف نمی‌تواند پیروزی در جنگ‌ها را برای شما تضمین کند بلکه شما باید بر حسب استراتژی خود اقدام به خرید آیتم یا آیتم‌هایی کنید که قرار است در روند مبارزات به شما کمک کنند.

کلام آخر
بازی Along with the gods یک بازی استراتژیک است که به گیمرها وعده داده است تا به‌صورت کاملاً رایگان و با انجام بازی و فعالیت‌های درون آن به درآمد برسند. برای آنکه بتوانید بازی را به‌خوبی انجام دهید و امتیاز کافی و درنتیجه درآمد خوبی داشته باشید، باید یک استراتژی خوب را در بازی پیاده کنید و به آن پایبند باشید. بازی‌های Play to Earn یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌خصوص برای افرادی است که قصد فعالیت در بخش معاملات بازار ارزهای دیجیتال را ندارند اما می‌خواهند از این فناری درآمدی به دست آورند. سودبردن از بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال محدود به تریدکردن ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها نمی‌شود و شما با شناسایی موقعیت‌های سازگار با شخصیت و روحیات خودتان، می‌توانید بیش‌ترین استفاده را از این فضا ببرید. مهم این است که فرصت‌های کسب سود را شناسایی کرده و در آن به مهارت برسید. درصورتی‌که بخواهید بدون ازدست‌رفتن زمان و سرمایه به چنین هدفی برسید، شرکت در یک دوره‌ی آموزش رمز ارز بهترین انتخاب خواهد بود. ما سعی کردیم در این مقاله چگونگی فعالیت در بازی Along With the Gods یا همان بازی همراه با خدایان را برای شما جمع‌آوری کنیم تا بتوانید از این بازی لذت برده و در کنار آن به درآمد برسید.
سؤالات متداول
۱- آیا امکان کسب درآمد از بازی Along with the gods وجود دارد؟
بله. این بازی از نوع Play to earn است و گیمرها می‌توانند با انجام آن به درآمد برسند.
۲- آیا برای انجام بازی همراه با خدایان به سرمایه‌ی اولیه نیاز است؟
خیر. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای شروع به بازی و جمع‌آوری امتیاز و سپس کسب درآمد کنید.
۳- بازی Along with the gods چه نوع بازی‌ای است؟
Along With the Gods یک بازی از نوع RPG است؛ به این معنا که یک شخصیت می‌تواند نقشی حقیقی و یا خیالی را بر عهده دارد.
۴- روش‌ های کسب درآمد از بازی همراه با خدایان کدام‌ها هستند؟
گیمرها می‌توانند از طریق استیک‌کردن توکن‌های SR و SSR، رمز ارز PLA به دست آورند. همچنین، امکان به‌دست‌آوردن Hero و Rune و سپس فروش آن‌ها در مارکت سایت PlayDapp برای گیمرها فراهم شده است.
۵- در بازی Along With the gods، تیم‌ها چگونه تشکیل می‌شوند؟
هر گیمر باید تیمی متشکل از پنج‌قهرمان برای نبرد تشکیل دهد. انتخاب این قهرمانان باید به‌صورت آگاهانه و براساس استراتژی صورت گیرد.
۶- Hero و Rune در بازی Along with the gods به چه معناست؟
Hero به قهرمان‌های بازی اشاره دارد که در نبردها با دشمنان می‌جنگند و Runeها ویژگی‌هایی هستند که به Heroها داده می‌شود تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند و توان حمله‌ی فردی قدرتمندتر را داشته باشند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” Play To Earn “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *