دسته‌ها
اخبار

آموزش انتقال ارز از صرافی کوکوین به کیف پول

در سال‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل تنوع بالا و رشد قیمتی بیشتر ارزهای مبادلاتی آن، به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در سرتاسر دنیا بدل شده است. در این میان، در همین سال‌های اخیر، شاهد شکل‌گیری و فعالیت طیف گسترده‌ای از صرافی‌های رمز ارز بوده‌ایم که هم به‌صورت متمرکز و هم غیرمتمرکز، خدمات خود را در اختیار کاربران گوناگون قرار می‌دادند.
درحقیقت در سال‌های اخیر، صرافی‌های رمز ارز بین‌المللی خارجی مانند  صرافی بایننس (Binance)، صرافی هات بیت (HotBit)، صرافی کوینکس (CoinEx)، بیت مکس (BitMex)، یونی سواپ (Uniswap) و… توانسته‌اند با تکیه ‌بر قابلیت‌های بی‌شمار خود، به برترین‌های موجود تبدیل شوند، ولی به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی و محدودیت‌های ایجادشده برای کاربران ایرانی در سطوح بین‌المللی، متأسفانه امکان استفاده کاربرانی با آی پی ایران در این صرافی‌ها میسر نیست.
اما خوشبختانه شاهد بودیم که تعدادی صرافی رمز ارز معتبر و شناخته‌شده اقدام به پشتیبانی از کاربران ایرانی کردند که ازجمله برترین‌های آن‌ها می‌توان به کوینکس و کوکوین اشاره داشته باشیم. درواقع پس از گذشت مدتی از اعلام محدودیت‌ها و قطع دسترسی کاربران ایرانی از سوی صرافی رمز ارز بایننس، صرافی کوکوین موفق شد بسیاری از کاربران فعال ایرانی این صرافی را جذب پلتفرم معاملاتی خود کند. صرافی کوکوین جزء برترین صرافی‌های رمز ارز در حوزه ایجاد بستری برای خرید و فروش و تبادل ارزهاست.
از طرفی، از آنجا که انجام فرایند احراز هویت، جزء موارد اجباری صرافی کوکوین نیست و این صرافی هیچ‌گونه لزومی برای انجام این کار توسط کاربران انواع کشورها در نظر نگرفته است، کاربران ایرانی می‌توانند به‌راحتی از خدمات ارائه‌شده توسط کوکوین استفاده کنند.
بنابراین اگر جزء افرادی هستید که به‌تازگی با این بازار آشنا شده یا به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید در بازار ارزها فعالیت کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از صرافی کوکوین استفاده کنید. در این میان، یکی از مراحلی که کاربران همواره در زمان کارکردن با صرافی‌های رمز ارز با آن روبه‌رو می‌شوند، فرایند برداشت دارایی‌های دیجیتال از حساب صرافی و انتقال آن‌ها به کیف پول شخصی خودشان است. در این مطلب نیز قصد داریم فرایند انتقال ارزها از صرافی کوکوین به کیف پول رمز ارز را توضیح و آموزش دهیم، اما پیش از آن، به‌صورت خلاصه مروری بر کلیات مربوط به صرافی رمز ارز کوکوین داریم.
فهرست این مقاله
معرفی صرافی رمز ارز کوکوین

صرافی کوکوین (‌Kucoin) ازجمله جدیدترین، محبوب‌ترین و البته معتبرترین صرافی‌های رمز ارز به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶) اریک دون (Eric Don) و مایکل گن (Michael Gan) آن را در هنگ‌کنگ تأسیس کردند. این صرافی که جزء ایمن‌ترین و پیشرفته‌ترین بسترهای معاملاتی ارزها به ‌حساب می‌آید، حامی بیش از ۵۰۰ کوین و توکن گوناگون مانند اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، ریپل (RXP)، تتر (USDT)، ترون (TRX)، نئو (NEO) و… است.
از سوی دیگر، صرافی رمز ارز کوکوین از رابط کاربری ساده و آسانی برخوردار است و همین ویژگی آن سبب می‌شود جدا از تریدرهای حرفه‌ای، معامله‌گران مبتدی که از سطح نه‌چندان بالای دانش مرتبط با این حوزه هستند نیز از آن استفاده کنند؛ از این‌رو براساس آمارهای منتشرشده، تقریباً یک‌چهارم کاربران فعال در بازار ارزها، معاملات خود را بر بستر پلتفرم معاملاتی کوکوین انجام می‌دهند.
افزون بر این موارد، پلتفرم معاملاتی کوکوین از اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های موبایل نیز برخوردار است که این اپلیکیشن برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین این صرافی رمز ارز از نظر امنیتی و معتبربودن، در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و تاکنون هیچ‌گونه موردی مبنی بر سرقت دارایی‌های کاربران از حساب آن‌ها در صرافی کوکوین گزارش نشده است. درحقیقت اعتماد کاربران بازار ارزها به کوکوین به حدی بالاست که امروزه حجم معاملات روزانه این صرافی رمز ارز از میانگین ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نیز فراتر رفته است، اما به‌طورکلی، از جمله ویژگی‌های صرافی رمز ارز کوکوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخورداری از بیشتر از ۶ میلیون کاربر فعال ساکن ۲۰۰ کشور مختلف
جزء صرافی‌هایی با بیشترین تعداد معاملات
قرارگیری در فهرست صرافی‌های رمز ارزی با بیشترین حجم معاملات روزانه
ارائه بیش از چهارصد بازار معاملاتی متنوع
پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ کوین و توکن گوناگون
برخورداری از رابط کاربری ساده، شفاف، آسان و کارآمد
برخورداری از تیم پشتیبانی تمام‌وقت و قدرتمند که هفت روز هفته و در تمامی ۲۴ ساعت پاسخگوی سؤالات کاربران هستند.
قابل‌استفاده از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه
برخورداری از توکن بومی خود یعنی Kucoin Shares (KSC)
ارائه تخفیف‌های مختلف به کاربرانی که در حساب کاربری یا کیف پول آن‌ها توکن KSC نگهداری شده باشند.
قابلیت تبادل و خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت
امکان خرید مستقیم ارزها از طریق ارزهای فیات مثل دلار، یورو و…

آموزش انتقال ارز از صرافی رمز ارز کوکوین به کیف پول
در این آموزش، فرایند انتقال ارز تتر از صرافی کوکوین و انتقال آن به یک کیف رمز ارز بیان شده است. برای انجام این کار در گام اول باید نشانی کیف پول تتر تحت شبکه مدنظر را از کیف پولی که قصد انتقال تتر به آن را دارید، کپی کنید (پیشنهاد می‌کنیم برای انتقال تتر ترجیحاً شبکه ترون TRC-20 را انتخاب کنید). اکنون باید وارد حساب کاربری خود در صرافی رمز ارز کوکوین شوید و درست مانند شکل زیر روی گزینه دارایی‌ها (Assets) که در شکل پایین آن را مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید.

در گام بعدی باید گزینه برداشت (Withdraw) را که در شکل زیر نیز به آن اشاره‌ شده است، انتخاب کنید و پس ‌از آن نیز در گام بعدی، ارز USDT را انتخاب کنید.

حال باید روی قسمتی که در شکل زیر به دور آن خط کشیده‌ایم و سپس روی گزینه تأیید (Continue) کلیک کنید. دقت داشته باشید که در اینجا یک عبارت قرمزرنگ برای شما نمایش داده می‌شود؛ با این مضمون که حتماً باید شبکه‌ای که قصد دارید ارز خود را به آن انتقال دهید، به‌درستی انتخاب و بررسی کنید که این شبکه با نشانی کیف پول مقصد شما یکسان باشد.

در گام بعدی چند بخش مختلف پیش روی شما قرار دارد. در بخش اول باید با کلیک روی گزینه پیست (Paste) نشانی کیف پولی که قصد دارید ارزهای خود را به آن انتقال دهید، وارد کنید، اما در بخش بعدی، باید شبکه‌ای که قصد انتقال ارز به آن را دارید، انتخاب کنید که همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، به‌دلیل کارمزد پایین‌تر شبکه ترون، پیشنهاد ما این است که اگر تمایل به انتقال تتر به کیف پول خود داشتید، گزینه TRC-20 را انتخاب کنید.
از سوی دیگر، در بخش بعدی نیز باید میزان ارزی (در اینجا تتر) که قصد انتقال (برداشت) آن به کیف پول را دارید، وارد کنید. دقت داشته باشید که در این بخش، گزینه‌ای با عنوان حداکثر (Max) وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید به‌صورت یکجا همه موجودی ارزی که قصد انتقال آن را دارید، برداشت کنید.
بخش بعدی نیز توضیحات (Remarks) است که اصولاً پرکردن این بخش در فرایند انتقال ارزها از کوکوین به کیف پول رمز ارز ضروری نیست؛ پس در اینجا نیز شما باید آن را خالی بگذارید. حال باید روی گزینه تأیید (Confirm) که در قسمت پایین صفحه قرار دارد، کلیک کرده و سپس کد احراز هویت دوعاملی (۲FA) خود را وارد کنید.

نکته مهم
اگر زمانی گوشی تلفن همراه خود را گم ‌کردید یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشید و بخواهید روی گوشی تلفن همراه یا رایانه دیگری به ‌حساب کوکوین خود دسترسی پیدا کنید، حتماً باید کد Google Authentication را وارد کنید، اما نکته مهم این است که بسیاری از افراد، نرم‌افزار Google Authentication را تنها روی گوشی تلفن همراه خود نصب‌ کرده‌اند و با مفقودشدن یا به سرقت رفتن گوشی موبایل، دیگر به این کد دسترسی نخواهند داشت؛ در این صورت برای بازیابی حساب کاربری خود در کوکوین باید احراز هویت انجام دهید.
اگرچه کاربران ایرانی نیز می‌توانند از صرافی کوکوین استفاده کنند، ولی منظور این نیست که با آی پی ایران می‌توانند در این وب‌سایت فرایند احراز هویت (که البته اختیاری است) را نیز انجام دهند. درحقیقت فرایند احراز هویت در کوکوین اختیاری است، ولی اگر زمانی کاربر ایرانی قصد داشته باشد این فرایند را انجام دهد، حتماً باید با تغییر آی پی و به‌عنوان کاربری از کشوری دیگر این فرایند را تکمیل کند؛ چراکه در غیر این صورت همه دارایی‌های وی در حساب صرافی رمز ارز کوکوین مسدود خواهد شد و زمان بازگرداندن این دارایی‌ها به کاربر به‌هیچ‌وجه مشخص نخواهد بود. در این شرایط چند پیشنهاد داریم:

اگر قصد دارید نرم‌افزار Google Authentication را فعال کنید، حتماً کد QR را که صرافی کوکوین در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای نخستین بار Google Authentication را فعال کنید، در محلی ایمن یادداشت کرده یا تصویر آن را ذخیره کنید تا بعدها و با رخ‌دادن چنین مشکلاتی بتوانید در یک گوشی تلفن همراه یا رایانه دیگر، نرم‌افزار Google Authentication خود را فعال کرده و از این کد برای دسترسی مجدد به حساب کاربری خود استفاده کنید.
راه‌حل دیگر این است که در همان گام اول، علاوه بر گوشی تلفن همراه، از افزونه مخصوص مرورگر کروم نرم‌افزار Google Authentication استفاده کنید تا هر زمان که تمایل داشتید، بتوانید از طریق مرورگر به کد QR اولیه خود دسترسی داشته باشید.

حال اگر تمامی مراحل فوق را به‌درستی انجام داده باشید، باید فرایند انتقال شما با موفقیت انجام‌ شده باشد و پس از گذشت دقایقی اندک، ارز انتقال‌یافته به کیف پول خود را در ولت مقصد مشاهده کنید.
نکات مهم برای انتقال ارز از صرافی کوکوین به کیف پول رمز ارز

برای استفاده از خدمات وب‌سایت یا اپلیکیشن صرافی رمز ارز کوکوین، حتماً از IP کشوری ‌جز ایران و همچنین حتماً از یک آی پی خارجی ثابت استفاده کنید. درحقیقت منظور این است که به‌جای استفاده از VPN ها، برای تغییر آی پی کشور خود، از وی پی ان‌هایی با آی پی ثابت (VPS) استفاده کنید؛ چراکه اگر آی پی سیستم شما دائماً تغییر کند، ممکن است اپراتورهای صرافی رمز ارز کوکوین اقدام به مسدودکردن حساب کاربری شما کنند.
تحت هیچ شرایطی در زمان استفاده از صرافی رمز ارز کوکوین، لوکیشن گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود را فعال نکنید.
برای افزایش ضریب امنیت حساب کاربری کاربران در صرافی کوکوین، در زمان انتقال دارایی‌های دیجیتال، گزینه‌هایی پیش روی کاربران قرار می‌گیرد که پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم‌افزار Google Authenticator است، اما گزینه‌های دیگری نیز در دسترس شما خواهند بود؛ مانند ارسال کد تأیید از طریق پیامک (به‌دلیل نیاز به واردکردن شماره تلفن همراه، به‌هیچ‌وجه این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم) و ارسال کد تأیید از طریق ایمیل (اگر تمایل به استفاده از نرم‌افزار فوق را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده کنید).
اساساً یکی از مواردی که سبب شده است صرافی رمز ارز کوکوین به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در میان کاربران بازار ارزها بدل شود، میزان ثابتی از کارمزد است که این صرافی رمز ارز بابت هر معامله از کاربران خود دریافت می‌کند. البته دقت داشته باشید این کارمزد ثابت برای واریز به این صرافی بوده و همواره نیز رقم آن ۰٫۲ درصد است که به‌مراتب پایین‌تر از میانگین کارمزدی است که دیگر صرافی‌های رمز ارز از کاربران خود دریافت می‌کنند.
درباره برداشت یا انتقال ارزها از صرافی کوکوین، باید دقت داشته باشید که کارمزد تعیین‌شده برای هر ارز متفاوت است، اما در هر صورت ارقام تعیین‌شده توسط کوکوین، برای فرایند انتقال نیز به‌مراتب از دیگر صرافی‌های رمز ارز کمتر است.

سخن پایانی
صرافی کوکوین یکی از ایمن‌ترین، پیشرفته‌ترین و معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر ارزها در همه دنیاست. این صرافی با تکیه ‌بر قابلیت‌هایی مانند رابط کاربری ساده، توانسته است جدا از تریدرهای حرفه‌ای، معامله‌گران مبتدی را نیز به سمت استفاده از خدمات خود ترغیب کند.
از سوی دیگر با در نظر گرفتن حجم نقدینگی بالا، انجام فرایندهایی مانند واریز و برداشت ارزها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌ویژه کمترین کارمزد در مقایسه با سایر رقبا، کوکوین توانسته است به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در همه جهان بدل شود.
در این مطلب قصد داشتیم به آموزش نحوه انتقال ارز از صرافی رمز ارز کوکوین به یک کیف پول رمز ارز بپردازیم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره داشتیم، دقت مخصوصی داشته باشید تا از مواجهه با مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی کوکوین “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *